شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با علی‌اصغر حسن‌زاده، برترین بازیکن فوتسال آسیا
فکر کردم شوخی است!
این جایزه متعلق به تمام بازیکنان تیم‌ملی است

شهروند|  فوتسال ایران بدون تردید قدرت اول قاره کهن است. کسب عنوان سومی در مسابقات جام‌جهانی این رشته اما تمام دنیا را مقهور قدرت ملی‌پوشان کشورمان کرد؛ تا جایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین بار در تاریخ 3 کاندیدای دریافت توپ طلای فوتسال قاره کهن را به ایرانی‌ها اختصاص داد. در رقابت میان احمد اسماعیل‌پور، فرهاد توکلی و علی اصغر حسن‌زاده سرانجام باتجربه‌ترین آنها جایزه بهترین بازیکن فوتسال آسیا را به‌دست آورد. حسن‌زاده که به دلیل بازی تیم باشگاهی‌اش نتوانست در مراسم ظهر پنجشنبه شرکت کند، در گفت‌و‌گو با «شهروند» صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:  
*بهترین بازیکن آسیا بودن، چه حسی دارد؟
واقعا حس خوبی است. من قبلا هم این جایزه را دریافت کرده بودم اما این بار هم ذوق‌زده شدم. واقعا از این‌که چنین جایزه مهمی به من رسیده، خوشحالم. هرچند که این جایزه متعلق به تمام جامعه فوتسال و به‌خصوص سایر بازیکنان و کادرفنی تیم‌ملی است. جا دارد از همه هم‌بازی‌هایم تشکر کنم؛ چراکه بدون آنها دریافت چنین جایزه‌ای میسر نمی‌شد.
*رقبایت در کسب این جایزه دو ایرانی بودند. با احمد اسماعیل‌پور و فرهاد توکلی صحبتی کرده‌ای؟
باید از آنها هم تشکر کنم. صحبتی با هم نکردیم اما واقعا هر کدام از بازیکنان تیم‌ملی ایران که این جایزه را کسب می‌کردند، شایسته بودند و من به‌عنوان نماینده این بازیکنان برترین شدم.
*غیبت تو در مراسم نیز عجیب به نظر می‌رسید؛ آیا ربطی به ماجرای تحریم مراسم ابوظبی توسط فدراسیون فوتبال ایران داشت؟
واقعیتش را بخواهید من به خاطر بازی تیمم، گیتی‌پسند نتوانستم به امارات بروم. دلیل دیگری نداشت و فقط به خاطر تیمم به مراسم نرفتم. البته یک خاطره جالب برایم به جا ماند.
*چه خاطره‌ای؟
حقیقتش را بخواهید من اصلا نمی‌دانستم مراسم بهترین‌های آسیا چه زمانی برگزار می‌شود. در قم در هتل نشسته بودیم که گفتند حسن‌زاده بهترین شده است. اول باور نمی‌کردم و تصورم این بود که دوستانم می‌خواهند شوخی کنند اما بعدا که اخبار ورزشی پخش کرد، بسیار خوشحال شدم.
*این جایزه در آینده تو تاثیری خواهد گذاشت؟
قطعا تأثیر دارد ولی همان‌طور که گفتم من قبلا هم این جایزه را گرفته بودم و شاید اگر کسی می‌خواست به‌خاطر این جایزه به من امتیازی بدهد، باید برای جایزه دو‌سال پیش می‌داد.
*بعد از جام‌جهانی شایعه لژیونرشدنت مطرح شد اما رنگ واقعیت به خود نگرفت؛ چرا؟
من پیشنهادهایی از اروپا داشتم اما صلاح دیدم در ایران بمانم. در گیتی پسند برای ملی‌پوشان شرایط خوبی مهیا است و این‌جا راحت هستم. به همین خاطر حاضر شدم در ایران بازی کنم و به اروپا نروم.
*البته اکنون حسین طیبی در اروپا بازی می‌کند.
حسین فوتبالیست توانمندی است. او قطعا می‌تواند همین‌طور ادامه دهد. طیبی با شرایط کنونی که دارد در سال‌های آینده می‌تواند بهترین بازیکن دنیا هم بشود.


تعداد بازدید :  152