شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
رقابت سایه‌به‌سایه تیم‌ها در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
صدرنشینی پرسپولیس، جهش استقلال

شهروند|  هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری چهار دیدار و صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید، در مجموع این هفته 20 گل به ثمر رسید و یک بازی هم مساوی شد. در هفته دوازدهم ساسان انصاری و مرتضی تبریزی با هت‌تریکی که انجام دادند بهترین بازیکن هفته بودند، مسعود ابراهیم‌زاده هم با یک گل و یک پنالتی که برای گسترش‌فولاد گرفت، عملکرد درخشانی داشت.
شکست سنگین شاگردان دایی
گسترش‌فولاد که هفته گذشته با 10 بازیکن در برابر استقلال مساوی کرده بود در این هفته موفق شد سپاهان را با نتیجه دو بر یک از پیش‌رو بردارد، این دومین پیروزی شاگردان کمالوند در لیگ شانزدهم بود، آنها در هفته هشتم، پدیده را با سه گل شکست داده بودند. سایپا هم در ادامه عملکرد ضعیف خود با نتیجه دو بر صفر از استقلال‌خوزستان شکست خورد تا با 9 امتیاز از 12 بازی در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. فرکی بعد از این بازی استعفا کرد تا اوضاع سایپا بحرانی‌تر شود. فولاد پس از سه تساوی پی‌در پی این بار موفق شد با نتیجه 4 بر 2 نفت‌تهران را شکست بدهد، نکته جالب این‌که این دیدار تا دقیقه 85 با تساوی یک بر یک در جریان بود ولی ناگهان شیرازه نفت از هم پاشید و آنها سه گل دریافت کردند تا تک‌گل عباس بوعذار هم نتواند از سنگینی این شکست کم کند.
پیروزی استقلال در شب درگیری مربیان
استقلال تهران که چند روز پیش موفق شد صبا را در جام‌حذفی مغلوب کند این بار در لیگ مقابل این تیم قرار گرفت و با گل‌های کاوه رضایی و علی قربانی، این تیم را مغلوب کرد. نکته مهم در این دیدار درگیری شدید ساکت‌الهامی و محمد خرمگاه مربیان دو تیم بود که بازی را برای دقایقی متوقف کرد و باعث شد هر دو مربی از کنار زمین اخراج شوند ضمن این‌که صبا هم با اخراج عنایتی و دیوسالار، 9 نفره در برابر استقلال بازی کرد.
تساوی تراکتورسازی در مقابل گربه‌سیاه
تراکتورسازی که برای حفظ صدرجدول در برابر پدیده قرار گرفته بود نتوانست این تیم را شکست بدهد و به تساوی یک بر یک رضایت داد. گل‌های این دیدار را فرزاد حاتمی و محسن یوسفی به ثمر رساندند. 5 شکست و یک تساوی حاصل 6 تقابل اخیر تراکتورسازی با پدیده است، ظاهرا باید از سفیدپوشان مشهدی به‌عنوان گربه‌سیاه تراکتورسازی یاد کرد. نفت‌آبادان که در 5 هفته گذشته، 3 شکست، یک تساوی و یک پیروزی را کسب کرده بود، موفق شد با تک‌گل رضا جبیره، سیاه‌جامگان را مغلوب کند، ذوب‌آهن هم که با مجتبی حسینی، سرمربی جدید خود، 3 پیروزی و یک شکست را در لیگ تجربه کرده بود، پیکان را با سه گل مغلوب کرد تا چهارمین پیروزی‌اش را بعد از کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی در پنجمین‌ بازی‌اش جشن بگیرد. سفیدپوشان اصفهانی با این پیروزی رتبه چهارم را از استقلال گرفتند.
برتری پرسپولیس در یک بازی پر انتقاد
آخرین دیدار هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر بین پرسپولیس و تیم بحران‌زده ماشین‌سازی برگزار شد. هرچند بازی با حملات متعدد سرخپوشان تهرانی پیگیری شد اما فقط وحید امیری در دقیقه 22 موفق شد یک بار دروازه فرناندو مونیز را باز کند و در سایر صحنه‌ها مهاجمان این تیم با بی‌دقتی موقعیت‌ها را هدر دادند، ماشین‌سازی هم در دقیقه 70 یک پنالتی را از دست داد تا از تنها موقعیتش در این بازی استفاده نکند. پرسپولیس با این سه امتیاز، 27 امتیازی شد و به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. ماشین‌سازی هم کماکان با 6 امتیاز از 12 بازی در قعر جدول قرار دارد تا زمزمه‌های اخراج رسول خطیبی هر روز بیش از قبل شنیده شود.


تعداد بازدید :  142