شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
تمجید AFC از جواهر فوتبال ایران
سردار آزمون در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته برخی نمی‌خواهند تیم ایران با کی‌روش موفق باشد

شهروند|  روزی که کارلوس کی‌روش سردار آزمون را به‌عنوان مهاجم اصلی تیمش معرفی کرد خیلی‌ها به درخشش او در پیشانی خط حمله امیدوار نبودند. حالا آزمون با درخشش در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی و گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل به بازیکنی بزرگ و حرفه‌ای شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین چاپ مجله خود در گزارشی به درخشش و توانایی‌های مهاجم ایرانی پرداخته و صحبت‌های خودش را هم منتشر کرده است.
مقایسه با نیستلروی کارم را سخت کرد
بعد از گل زیبایی که آزمون در جام ملت‌های آسیا مقابل قطر به ثمر رساند، کی روش او را با فن نیستلروی مقایسه کرد. آزمون دراین‌باره می‌گوید: «این‌طور مقایسه‌ها کار من را سخت می‌کند. وقتی یک مربی بزرگ همچون کی‌روش بازیکن جوانی مثل من را در یک نشست خبری با رود فان نیستلروی مقایسه می‌کند، افتخار بزرگی برای من است. کارلوس کی‌روش با رود فان نیستلروی کار کرده و از توانایی‌های او آگاه است و می‌داند که توانایی‌های من در چه حدی است.ما مهاجمان خیلی بزرگی مثل کریم انصاری فرد و رضا قوچان‌نژاد در تیم‌ملی داریم. من افتخار می‌کنم که در کنار آنها بازی می‌کنم. فکر می‌کنم خیلی از این بازیکنانی که نام آنها را بردم درخشش واقعی خودشان را هنوز در تیم‌ملی نشان نداده‌اند. نمی‌توانیم فراموش کنیم که ایران کشوری بزرگ با ۸۰‌میلیون جمعیت است و ظرفیت زیادی وجود دارد. استعدادهای فوتبالی زیادی در ایران است و من معتقدم که می‌توانیم مهاجمان خوبی داشته باشیم.»
قول بزرگی به پدرم داده‌ام
آزمون همیشه پدرش را یکی از عوامل اصلی موفقیت و پیشرفت خود معرفی کرده است: «پدرم همیشه من را برای ورزش کردن تشویق می‌کرد. خودم را مدیون او می‌دانم چون وقتی در 17 سالگی به روسیه رفتم او همیشه کنارم بود و مرا تنها نمی‌گذاشت. خوشحالم قولی که به پدرم داده بودم را برآورده کردم و خیلی خوش‌بین هستم که بتوانم آن قول را به سرانجام برسانم و فوتبالیست بهتری شوم. من قول دیگری به پدرم داده‌ام که آن را بازگو نمی‌کنم و امیدوارم عملی شود.»
خیلی‌ها نمی‌خواهند تیم‌ملی با کی‌روش نتیجه بگیرد
سردار هم مثل بقیه ملی پوشان از حامیان سفت و سخت کی‌روش است. او درباره این مربی پرتغالی می‌گوید: «ذهنیت کارلوس کی‌روش، ذهنیت برنده است. او دوست دارد برنده شود و همیشه بهترین عملکرد را دارد تا بتواند همراه با تیم‌هایش پیروز شود. متاسفانه با وجود موفقیت‌های تیم‌ملی حمایت‌های خوبی در کشور ما از کی‌روش صورت نگرفته است. برخی دوست ندارند ایران با کی‌روش نتیجه بگیرد ولی ما حتما با هدایت این سرمربی پرتغالی به جام‌جهانی صعود خواهیم کرد.»

 


تعداد بازدید :  163