شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
آژير

زن جیب‌بر در مترو دستگیر شد

شهروند|‌ هوشیاری یکی از مسافران دست جیب‌بر حرفه‌ای مترو را رو کرد؛ زن تبهکاری که با استفاده از شلوغی و ازدحام مترو اقدام به جیب‌بری از مسافران می‌کرد. این سارق 35 ساله پیش از  این هم بارها  به اتهام سرقت به زندان افتاده بود.  ساعت 00: 13 مورخه 11 دی‌ماه  مأموران پلیس مترو مستقر در ایستگاه دروازه‌دولت از درگیری دو مسافر زن  در سکوی ایستگاه اطلاع پیدا کردند. با حضور مأموران پلیس مترو و انجام تحقیقات اولیه، یکی از آن دو مسافر خانم به مأموران گفت که محتویات کیفش شامل مدارک شناسایی و گوشی تلفن همراه به شیوه جیب‌بری توسط خانمی که با وی درگیر شده به سرقت رفته است.با توجه به اظهارات این خانم، مأموران پلیس مترو آنها را به اتاق پلیس منتقل كردند و در بازرسی از کیف خانمِ «سمیه» موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر شدند.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب‌بری» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.با انتقال «سمیه» به اداره هفدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان با بررسی اسناد و مدارک شناسایی کشف‌شده از کیف متهم اطمینان پیدا کردند که تمامی این اموال به شیوه جیب‌بری و در داخل ایستگاه‌های مترو سرقت شده است. او در اظهارات اولیه‌اش با رد هر گونه دخالت در اموال و مدارک شناسايی کشف‌شده، مدعی شد که سرقتی انجام نداده و مدارک کشف‌شده از وی توسط افراد دیگری در داخل کیفش قرار داده شده است. او در ادامه در اظهاراتی متناقض به مأموران آگاهی گفت که در روز حادثه  از مبدأ خیابان پیروزی قصد رفتن به منزل یکی از بستگانش در منطقه لویزان را داشته که اشتباهاً سوار قطار خط  4 مترو شده است.اما در بررسی سوابق این سارق 35ساله مشخص شد که او پیش از این هم چند بار به اتهام سرقت به زندان افتاده است. این زن سابقه‌دار یک‌بار در ‌سال 1389 در محدوده میدان تجریش و به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده بود. همچنین در ‌سال 1394 در خیابان لشگر به اتهام سرقت داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود.پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: «در ادامه رسیدگی  به این پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضائی صادر شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»

حادثه در قطار ایستگاه اندیمشک حین جابه‌جایی
قطار مسافربری درحین جابه‌جایی خط در ایستگاه راه‌آهن اندیمشک از مدار خط خارج و دچار حادثه شد. پیش ازظهر دیروز  قطار مسافربری درحین جابه‌جایی خط در ایستگاه راه‌آهن اندیمشک از مدار خط خارج و دچار حادثه شد. پس از خارج‌شدن قطار از خط، با تلاش مسئولان مربوطه این قطار درکمتر از یک‌‌ساعت روی خط راه‌آهن مستقر شد. گفتنی است که دراین قطار مسافری وجود نداشت و این سانحه هیچ آسیبی به قطار نرساند.

شهادت مأمور کلانتری ستارخان دریک تصادف
میزان|  مأمور کلانتری ستارخان درجریان تصادفی همزمان با مأموریتش دیروز به شهادت رسید. استوار دوم کیوان یاوری روز 21 مهر امسال مصادف با روز عاشورا حین مأموریت فوریت‌های پلیسی 110، با یک خودرو تصادف کرده و به علت شدت جراحات به کما رفته و بستری می‌شود. درحالی که تلاش برای نجات جان این مأمور پلیس ادامه داشت، او روز دوشنبه جان باخت.


تعداد بازدید :  264