شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
پایان جولان 6 زورگیر در غرب پایتخت

شهروند|‌ زورگیران مسافرکش‌نما در حالی طعمه‌هایشان را هدف سرقت قرار می‌دادند که از سوی 2 موتورسوار اسکورت می‌شدند.
17آبان‌ ماه مردی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک خودرو پراید سفیدرنگ،  مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد قرار گرفته است.
مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در میدان آزادی، به مقصد تهرانسر سوار یک خودرو پراید مشکی شدم که در میانه راه، دو سرنشین صندلی جلو و عقب با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن و پول همراهم کرده، پس از آن مرا از خودرو پیاده كرده و به سرعت از محل متواری شدند.»
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری توسط سرنشینان یک خودرو پراید سفید‌رنگ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به وقوع پیوسته که در یک مورد از سرقت‌ها، سارقان یکی  از مالباختگان را که در برابر آنها مقاومت کرده بود، ابتدا با چاقو مورد ضرب‌و‌جرح قرار داده و درنهایت پس از سرقت پول نقد و گوشی تلفن همراهش، وی را در بیابان‌های غرب تهران رها كرده و متواری شده بودند.
با توجه به حساسیت پرونده در خصوص وقوع سرقت‌ها توسط سرنشینان یک خودرو پراید سفیدرنگ، کارآگاهان با تجمیع اطلاعات به دست آمده از مالباختگان و همچنین دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو پراید سفیدرنگ مورد استفاده از سوی این گروه از سارقان شدند.
با شناسایی مالک خودرو به نام «مصطفی»، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که او از مجرمان سابقه‌داری‌ است که سوابق متعدد دستگیری در شهرستان اسلامشهر داشته و بارها به اتهام ضرب‌و‌جرح و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.
وقتی «مصطفی» به‌عنوان یکی از اعضای گروه سارقان شناخته  شد،  وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و  دیگر اعضای گروه به نام‌های پیمان، مهدی، کاظم، هاشم و حامد ( تمامی متهمان در گروه سنی 18 الی 20‌سال) در منطقه اسلامشهر شناسایی شدند.
با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمان در شهرستان اسلامشهر، هماهنگی‌های لازم قضائی انجام شد و کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام شدند و در چند عملیات همزمان، تمامی اعضای این گروه را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهمان پس از  مواجهه حضوری با مالباختگان و همچنین اطلاع از دستگیری یکدیگر به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها زورگیری در پوشش مسافرکشی در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به‌ویژه در محدوده‌های شهر ری، آزادگان، آزادی اعتراف کردند.
در ادامه رسیدگی به پرونده و بررسی اتفاقات مشابه، گروهی از شاکیان و مالباختگان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند و متهمان به صورت کامل مورد شناسایی قرار گرفتند.»
کلیه متهمان به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارند و برابر اعترافات تکمیلی، عمده پول حاصله از فروش گوشی‌های تلفن همراه و همچنین پول به دست آمده از سرقت‌ها، از سوی متهمان صرف هزینه موادمخدر و مسافرت‌های گروهی آنها به شهرهای شمالی کشور شده است.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 از متهمان عنوان داشت: «با توجه به کشف دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 و برابر اعترافات سارقان، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های سرقت به عنف صورت‌گرفته توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و دعوت از گروهی از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند و نهایتا شناسایی متهمان توسط این گروه از مالباختگان، اطمینان پیدا کردند که عمده اتفاقات سرقت‌های به عنف سه یا چهار نفره توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 در مناطق غرب و جنوب غرب تهران نیز توسط این گروه از سارقان انجام شده است.»


تعداد بازدید :  104