شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ابراز نگرانی رئیس جمعیت هلال‌احمر از کمبودهای بودجه‌ای
انجام ماموریت‌ها دشوار می‌شود

شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «انجام ماموریت‌های هلال‌احمر با بودجه‌ای که دارد، دشوار و غیرممکن خواهد بود.» دکتر سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، به مشکلات و کمبودهای بودجه‌ای جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد جمعیت هلال‌احمر با این حجم از ماموریت‌هایی که انجام می‌دهد، دچار مشکل شود، قطع به یقین همه فعالیت‌های امدادی و خدماتی تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. او با تأکید بر تمرکز جمعیت هلال‌احمر بر ماموریت‌های امداد و نجات، تصریح کرد: ما باید همیشه یک جمعیت آماده باشیم و بتوانیم در زمان لازم خدمات مورد نیاز را ارایه دهیم.
تدوین دو برنامه ٥ ساله
ضیایی به برنامه راهبردی جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: تدوین دو برنامه ٥ ساله را در دستور کار داریم که تا پایان امسال به تصویب مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر خواهد رسید. شروع این برنامه‌ از‌ سال آینده خواهد بود و بودجه سالانه جمعیت هلال‌احمر نیز براساس برش‌های یک‌ساله از این برنامه خواهد بود. او ادامه داد: اما با وضع موجود، نگران تأمین اعتبارات برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های خودمان هستیم، زیرا بودجه ‌سال آینده جمعیت هلال‌احمر فقط ٣‌‌درصد افزایش داشته است که کفاف وضع عادی را هم نمی‌دهد.
گلایه از حذف برخی منابع بودجه‌ای
رئیس جمعیت هلال‌احمر با انتقاد و گلایه از حذف برخی منابع بودجه‌ای جمعیت هلال‌احمر گفت: بخشی از بودجه ما از محل حق ثبت اسناد تأمین می‌شد که آن را برای ‌سال آینده حذف کرده‌اند. او تأکید کرد: اگر این بخش اصلاح نشود، جمعیت هلال‌احمر بخش زیادی از فعالیت‌های خود را نمی‌تواند انجام دهد. اگر دولت خدمات ما را می‌خواهد و به آنها نیاز دارد، باید هزینه‌هایش را تأمین کند. ضیایی با بیان این مطلب که شرایط بودجه‌ای هلال‌احمر مساعد نیست، بر استفاده حداکثری از امکانات این نهاد برای انجام ماموریت‌ها تأکید کرد و گفت: هرچند بودجه ما کم شده است، اما خدمات ما با فداکاری امدادگران و نجاتگران تأمین شده است.
افزایش خدمات هلال‌احمر
 او با عنوان این مطلب که اقدامات هلال‌احمر روی زمین نمی‌ماند، افزود: با وجود عدم تحقق اعتبارات و تخصیص‌نیافتن بودجه در موعد مقرر، خدمات هلال‌احمر افزایش یافته است. رئیس جمعیت هلال‌احمر بر زمین نماندن خدمات هلال‌احمر را مدیون از جان ‌گذشتگی نیروهای داوطلب دانست و گفت: من از مناطقی بازدید کرده‌ام که امدادگران هلال‌احمر با حداقل امکانات در کانکس مستقر هستند، اما ادامه این وضع ممکن نیست.


تعداد بازدید :  129