شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

هلال‌احمر در 31 استان کشور 115 واحد توانبخشی دارد
توسعه توانبخشی به شرط تأمین منابع مالی

شهروند| معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سابقه طولانی هلال‌احمر ایران در امر توانبخشی گفت:   توسعه توانبخشی در هلال‌احمر منوط به تأمین منابع مالی است.
دکتر حسن صفاریه با تأکید بر این‌که هلال‌احمر متولی توانبخشی درکشور نیست و وزارت بهداشت این وظیفه را دارد، گفت:   هلال‌احمر به دلیل سابقه 40ساله درتوانبخشی پیشقدم درهمکاری با وزارت بهداشت است.
وی با بیان این‌که وزارت بهداشت نیز بر گسترش موضوع توانبخشی با همکاری هلال‌احمر درکشور تأکید دارد، گفت: این موضوع به تأمین منابع مالی توانبخشی درهلال‌احمر مربوط است؛ توسعه توانبخشی درهلال‌احمر منوط به تأمین منابع مالی است. صفاریه با اعلام این‌که هلال‌احمر در 31 استان کشور، 115واحد توانبخشی دارد، گفت: این واحدها شامل بخش‌هایی مانند فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، ‌شنوایی‌سنجی و ارتز و پروتز است. او با تأکید بر این‌که هم‌اکنون کشور نیازمند مراکز توانبخشی بزرگ و پیچیده است، گفت: باید مراکزی ایجاد شود که بیمار از تخت بیمارستانی به تخت توانبخشی منتقل شود و سپس فرد به جامعه برگردد؛ که متأسفانه این امکانات درکشور وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری بافق:  آمبولانس ریلی در شهرستان بافق راه‌اندازی می‌شود
شهروند| با حضور مسئولان مربوطه پيگيري طرح آمبولانس ريلي درشهرستان بافق كليد خورد. طي جلسه‌اي در دفتر فرماندار و با حضور رئيس جمعيت هلال‌احمر، نماينده راه‌آهن و رئيس اورژانس بافق، پيگيري طرح آمبولانس ريلي دراین شهرستان كليد خورد. لازم به ذكر است كه اورژانس هوايي نيز از ابتداي ماه جاري درشهرستان شروع به كار کرده است.

در استان اصفهان صورت گرفت
آموزش بیش از ۱۴‌هزار نفر از بانوان داوطلب در 9ماهه ‌سال‌جاری

شهروند| مشاور امور بانوان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خبر داد: «بیش از ۱۴‌هزارو۶۰۰ نفر از اعضا و داوطلبان خواهر جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در دوره‌های آموزشی این جمعیت شرکت کردند.»
زهرا مقتدری با بیان این خبر اظهار داشت: در 9ماهه ‌سال‌جاری، ۱۴‌هزارو۶۱۳ نفر از اعضا و داوطلبان خواهر جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در دوره‌های آموزشی این جمعیت شرکت کردند . او افزود: برگزاری دوره‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه آموزشی آشنایی و پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش اخلاق و تفسیر قرآن، دوره آموزشی حجاب و عفاف و چندین عنوان دوره دیگر ازجمله این آموزش‌ها بوده است.
 مشاور امور بانوان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت آمادگی بانوان جمعیت استان جهت شرکت درعملیات‌های امدادی این جمعیت خاطرنشان کرد: برنامه صعود تیم امدادی خواهران به کوه کرکس، مشارکت درطرح امدادونجات پایگاه‌های جاده‌ای درنوروز و طول سال، شرکت درمسابقات امدادونجات و مشارکت فعال در برگزاری مانور پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های این حوزه دراین مدت
 بوده است.

آغاز به کار پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر قم با نام شهید مدافع حرم
بعد از تأسیس شعبه هلال‌احمر درشهر جعفریه قم، پایگاه ثابت جاده‌ای این جمعیت نیز درشهر جعفریه با بهره‌گیری از نیروهای آموزش‌دیده، کار خود را آغاز کرد. محورهای منتهی به شهر جعفریه در استان قم ازجمله محورهای پرتردد و پرحادثه استان قم است که متأسفانه درطول ‌سال سوانح جاده‌ای زیادی را رقم زده و تلفات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته است.
جمعیت هلال‌احمر استان قم به منظور آموزش و بهره‌گیری از نیروهای بومی این منطقه برای مشارکت در امدادرسانی درحوادث و سوانح احتمالی چندی قبل شعبه‌ای دراین شهر تأسیس کرد که از برکات آن آموزش‌های تخصصی امدادونجات به امدادگران شهر جعفریه و مناطق اطراف آن بود. این آموزش‌ها و کسب مهارت توسط نیروهای بومی سبب شد تا جمعیت هلال‌احمر استان قم پایگاه ثابت جاده‌ای را در ورودی شهرجعفریه با بهره‌گیری از نیروهای آموزش‌دیده این شهر ایجاد کند تا بتواند درکمترین زمان ممکن برای نجات جان هموطنان آسیب‌دیده اقدام و تا حد امکان آمار تلفات را دراین محورهای پرتردد کاهش دهد. این پایگاه جاده‌ای مزین به نام امدادگر شهید مدافع حرم، مهدی صابری است که سالیان ‌سال خدمت به مردم در لباس سرخ هلال‌احمر را افتخار زندگی خویش می‌دانست و درنهایت نیز به خون سرخ خود غلتید تا اسلام و انقلاب از گزند دشمنان درامان بماند.


تعداد بازدید :  180