شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

آمادگی محمود عباس برای از سرگیری مذاکرات با اسراییل
 ایسنا| رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از آمادگی‌اش برای مذاکره با طرف اسراییلی با هدف حل‌وفصل اختلافات و رسیدن به صلح دایم خبر داد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای که پس از پایان کنفرانس بین‌المللی صلح در پاریس صادر شد اعلام کرد:   آماده است تا برای رسیدن به صلحی دایم در چارچوب مکانیزم بین‌المللی و جدول زمانی مشخص و با اتکا به قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح صلح عربی، قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت و بیانیه کنفرانس پاریس با اسراییل پیرامون تمامی اختلافات مذاکره کند. عباس از کنفرانس بین‌المللی صلح پاریس که با حضور نمایندگانی از ۷۰ کشور و پنج سازمان بین‌المللی برگزار شد استقبال کرده و از فرانسوا اولاند،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه و دولت این کشور به خاطر میزبانی و سازماندهی این کنفرانس و تمامی کشورهای شرکت‌کننده در آن تشکر کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: بیانیه کنفرانس پاریس بر تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تأکید کرده و با همه زورگویی‌های اسراییل، شهرک‌سازی‌ها و اقداماتی که برای تغییر واقعیت اراضی فلسطینی ازجمله شهر قدس صورت می‌گیرد مخالفت کرد. وی در ادامه از همه کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا برای حفظ صلح و راهکار دو کشور و برقراری امنیت در خاورمیانه، فلسطین را به رسمیت بشناسند.

برنی سندرز استعفای رئیس اف‌بی‌آی را خواستار شد
 ایسنا|‌ برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی تأکید کرد، مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) باید به خاطر عملکردش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری استعفا دهد و استعفایش مسأله بدی برای مردم آمریکا نخواهد بود.
برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی نیوز، روش جیمز کومی، رئیس اف.بی.ای را در انجام تحقیقات درباره استفاده هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا از سرور و ایمیل شخصی «ظالمانه» و «غیرقابل قبول» دانست. کومی درست ۱۱ روز پیش از انتخابات از بازگشایی پرونده تحقیقات درباره هیلاری کلینتون خبر داد؛‌ اقدامی که از نظر کلینتون و بسیاری دیگر باعث تغییر روند رقابت انتخاباتی به نفع ترامپ و به ضرر کلینتون شد.
این اظهارات سندرز چند روز پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اتهامات مبنی بر این‌که جیمز کومی تحقیقات درخصوص ایمیل‌های هیلاری کلینتون را به‌طور نامناسب و بدی اداره کرده، بررسی می‌کند.

ابوبکر بغدادی به داعشی‌ها وعده حوری بهشتی داد!
 ایسنا|  یک منبع محلی در استان نینوا دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، سرکرده داعش به افراد مسلح این گروه که از خارج به عراق می‌آیند، وعده همنشینی با ۷۲ حوری بهشتی را داده‌است. یک منبع محلی در استان نینوا تأکید کرد که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش دستور به بستن «دفتر سربازان و مهاجران» داده است و افراد مسلح داعش را که از خارج از عراق می‌آیند، بین بازگشت به کشورهایشان یا منفجر کردن خود و دادن ۷۲ حوری بهشتی مخیر کرده است. این منبع گفت، بغدادی به اطلاع نیروهای مسلح داعش رساند که هر یک از آنها اگر دست به عملیات انتحاری بزند، به آنها ۷۲ حوری بهشتی داده خواهد شد!

بایدن برای آخرین دیدار با پوروشنکو وارد اوکراین شد
 ایسنا|‌ معاون اوباما روز دوشنبه به اوکراین رفت تا برای آخرین بار با رئیس جمهوری این کشور دیدار کند. جوزف بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری درحال کناره گیری آمریکا در فرودگاه بوریسپول مستقر در کی‌یف اوکراین مورد استقبال هیاتی رسمی از جانب دولت این کشور قرار گرفت. سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرد که این دیدار در بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و اوکراین صورت گرفته و تاکیدی بر حمایت آمریکا از کی‌یف است. این روابط در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زیر سوال رفته است چون وی به داشتن روابط قوی با مسکو متهم شده است. در همین حال بایدن در کی‌یف گفت:   تحریم‌های روسیه تا زمانی که این کشور به‌طور کامل به تعهدات خود در توافقنامه مینسک عمل کند، به قوت خود باقی خواهد ماند. معاون اوباما در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوروشنکو گفت، جامعه بین‌الملل باید مقابل تجاوزگری روسیه ایستادگی کند و آمریکا همواره بر سر مواضعش درباره بحران اوکراین باقی خواهد ماند.
رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت:   ما به انتخاب دموکراتیک مردم آمریکا احترام می‌گذاریم و اوکراین آماده همکاری ثمربخش با دولت جدید این کشور است.

 


تعداد بازدید :  240