شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ویترین جهان

نیمی از ثروت دنیا در دست ۸ ابرپولدار
ایسنا| سازمان بشردوستانه اوکسفام با اعلام این‌که بیش از ۵۰‌درصد ثروت در دست ۸ نفر است، خواستار اقدام برای محدود کردن شکاف میان فقرا و ثروتمندان شد.
در آستانه گردهمایی هفته جاری ابرثروتمندان و سیاست‌گذاران برای نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، گزارش اوکسفام نشان می‌دهد شکاف ثروت بیش از همیشه گسترش یافته و آن‌طور که آمار جدید مربوط به چین و هند نشان می‌دهد، دارایی فقیران جهان کمتر از برآورد قبلی شده است. طبق جدیدترین محاسبات، در‌ سال ۲۰۱۰ مجموع دارایی‌های ۴۳ ثروتمند جهان برابر با ثروت ۵۰‌درصد فقیرترین مردم جهان بود.

نابودی 70‌هزار پرنده در مسیر هوایی آمریکا
فارس| در آمریکا هفتاد‌هزار پرنده را در جهت ایمن‌سازی مسیر هوایی از بین بردند. مسئولان شهری پس‌از آن‌که یک فروند جت مسافربری با 155 مسافر در‌ سال 2009 در پی برخورد پرندگان با موتور هواپیما مجبور شد در رودخانه‌ هادسون فرود بیاید، تصمیم به این کار گرفتند. این درحالی است که در هفت‌سال اخیر بیش از هفتاد‌هزار پرنده در نیویورک برای ایمن‌سازی مسیر هوایی در فرودگاه‌های نیویورک و لاگواردیا کشته شدند. از ‌سال 2004 تا‌ سال 2007 برخورد هواپیماها با پرندگان 158 مورد گزارش شده است و از ‌سال 2007 تاکنون 299 مورد به ثبت رسیده است.


تعداد بازدید :  188