شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

اعطای نشان امین‌الضرب به تاجران نمونه
مهر| مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از اعطای نشان امین‌الضرب به برترین‌های تجارت ایران خبر داد. او با بیان این‌که این مراسم به مناسبت ۱۳۳سالگی تأسیس اتاق تهران برگزار می‌شود و طی آن به ۳نفر از کارآفرینان نمونه، نشان امین‌الضرب داده می‌شود، ادامه داد: درنهایت دراین مراسم، ۲۰نفر برگزیده شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند؛ ضمن این‌که ما قصد داریم تا نشان امین‌الضرب مانند نوبل، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تأکید بر این‌که ۹۰‌درصد برترین‌هایی که انتخاب شده‌اند، افرادی هستند که فعالیت‌های تجاری خود را ازصفر شروع کرده‌اند، گفت: معتقدم این تجار حتی از بیل‌گیتس هم بزرگتر هستند؛ زیرا برای ادامه فعالیت با شرایط سختی روبه‌رو بوده‌اند.

توضیح جالب اتحادیه درباره گرانی گوشت!
ایسنا| علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تأثیر دلالی در بالارفتن قیمت گوشت نیست، گفت: تقاضای خرید در اول هرماه به دلیل واریز حقوق‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل قیمت نیز افزایش می‌یابد. اگر این عرضه گوشت ازسوی سازمان پشتیبانی امور دام اول ماه انجام می‌شد، قیمت‌ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد. او افزود: طرح عرضه گوشت وارداتی به بازار قیمت‌ها را متعادل کرده است. توزیع این گوشت‌ها به بازار هنوز مرتب نشده و فقط دریکی ازمناطق تهران، میدان بهمن عرضه شده است.

تلفات شبکه برق تک‌رقمی می‌شود
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از کاهش تلفات برق درشبکه توزیع انرژی به کمتر از ۱۰‌درصد خبر داد و گفت: با مشارکت شرکت‌های بزرگ جهان، دومین دیسپاچینگ شبکه برق با ظرفیت ۲۰۰ هزارمگاوات احداث می‌شود. او با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان نیروهای صف و ستاد درصنعت برق کشور، گفت: کل صنعت برق، یک واحد منسجم و به‌هم پیوسته است و یک حادثه یا مشکل دریک نقطه از این صنعت درکشور، می‌تواند سایر بخش‌های این صنعت را متأثر سازد.

دوران گرانی نفت رسید
بیژن زنگنه وزیر نفت با مطلوب ارزیابی‌کردن وضع بازار نفت، از احتمال افزایش بیشتر قیمت نفت خبر داد و گفت: برپایه برآوردها تا پایان امسال فروش نفت و میعانات گازی به ٤١‌میلیارد دلار می‌رسد، البته این بدان معنا نیست که ما ٤١‌میلیارد دلار وصولی داریم، زیرا وصولی‌های ما با چند ماه تأخیر حاصل می‌شود. به گزارش او، در ٩ماهه گذشته امسال 24‌میلیارد و700‌میلیون دلار وصولی داشته‌ایم، درچند ماه باقیمانده‌ سال نیز، وصول خوبی خواهیم داشت که بودجه پیش‌بینی‌شده دولت را به‌طور مطمئن تأمین می‌کند.

62‌هزار‌ میلیارد تومان از بودجه 96 محقق نمی‌شود
مرکز پژوهش‌های مجلس از عدم تحقق 62‌هزار میلیارد تومان از درآمدهای لایحه بودجه‌ سال آینده خبر داد. بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از رقم 320‌هزار‌میلیارد تومان منابع عمومی دولت دربودجه ‌سال آینده، درنهایت حدود 258‌هزار‌میلیارد تومان آن محقق می‌شود.


تعداد بازدید :  321