شماره ۱۰۴۱ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
یک روز پس از مراسم هفتم آیت‌الله‌ هاشمی صورت گرفت
دفاتر مشاوران آیت‌الله‌ هاشمی پلمپ شد

شهروند| یک‌روز پس از برگزاری مراسم شب هفتم آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی که با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و بسیاری از چهره‌های برجسته سیاسی و فرهنگی کشور در مرقد مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) برگزار شد، یکی از مشاوران رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از پلمپ دفتر خود، یاسر ‌هاشمی فرزند آیت‌الله و برخی دیگر از مشاوران ‌هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. به‌گفته مرتضی الویری، دفتر علی‌محمد بشارتی که در دولت سازندگی وزارت کشور آیت‌الله‌ هاشمی را برعهده داشت و در سال‌های گذشته نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس این نهاد حکومتی مشاوره می‌داد، ازجمله دفاتر پلمپ شده در این مجمع بوده و علاوه بر دفاتر الویری و بشارتی، دفاتر حجج‌الاسلام عباسی‌فرد، نوری‌شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی و مرادی واقع در طبقه هشتم ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جریان پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله ‌هاشمی، تعطیل شده است، با این حال، دلیل این مسأله به صاحبان این دفاتر اعلام نشده است.
الویری که علاوه بر نمایندگی مجلس در سه دوره اول، مدتی پس از غلامحسین کرباسچی، شهردار تهران بود، در رابطه با پلمپ دفتر خود و چند نفر دیگر از مشاوران رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایلنا گفت: دو روز قبل تلفنی موضوع پلمپ دفتر را اطلاع دادند و روز گذشته گفتند موقتا جایگزینی برای دفتر در مکانی دیگر در نظر گرفته می‌شود اما امروز گفتند این جایگزین مشخص نشده و به بنده اعلام شد تا روز شنبه و تا مشخص شدن وضع صبر کنم. او همچنین ادامه داد: دفتر مشاوران آیت‌الله ‌هاشمی در تمامی حوزه‌ها، در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پلمپ شده است. محمود علیزاده‌طباطبایی که یکی از وکلای خانواده ‌هاشمی است، ساعتی بعد به ایرنا گفت: این اقدام قضائی نبوده و از طرف مجموعه اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است. با این حال خبرگزاری ایلنا، در خبری که به نقل از یکی از مسئولان اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام روی خروجی قرار داد، ادعای علیزاده‌طباطبایی را رد کرد و به‌نقل از یک مقام مسئول که نامش را فاش نکرد، نوشت: پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله ‌هاشمی از سوی مدیران اداری صورت نگرفته است. این مقام مسئول تأکید کرد: همچنان پیگیر هستیم تا مشخص شود که پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی از ناحیه چه کسانی بوده است.
درحالی‌که با انتشار این اخبار، موضوع پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله‌ هاشمی به یکی از موضوعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز بدل شده ‌بود، اظهارنظر مدیر روابط‌عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع که با تأیید خبر اولیه به ایرنا گفت که این اقدام یک روال اداری و طبیعی است که با دستور حراست این مجمع صورت گرفته، بلافاصله با واکنش رئیس حراست روبه‌رو شد.
بر این اساس، ساعتی پس از آن‌که محمدحسن مشکوری به‌عنوان مدیر روابط‌عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله ‌هاشمی را اقدامی براساس یک روال طبیعی و مربوط به تمامی شخصیت‌های برجسته دانست و دلیل آن را حفظ اسناد و مدارک دارای طبقه‌بندی عنوان کرد و با اشاره به این‌که این اقدام به‌دستور حراست مجمع صورت گرفته و به‌زودی نیز برطرف خواهد شد، رئیس حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام، این ادعا را تکذیب کرد و به ایلنا گفت: از پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله‌ هاشمی اطلاع دقیقی ندارم و دستوری ازسوی حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام در این رابطه صادر نشده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی‌فرد به‌عنوان یکی از صاحبان این دفاتر معتقد است، در شرایط کنونی که نزدیکان آیت‌الله ‌هاشمی همچنان درگیر مراسم عزاداری هستند، نباید آن‌چنان نسبت به این اتفاق حساسیت نشان داد. او ضمن ابراز امیدواری نسبت به فک پلمپ این دفاتر همزمان با اتمام مراسم عزاداری آیت‌الله‌ هاشمی در تهران و شهرستان‌ها به ایلنا گفت: کسانی که این دفاتر را پلمپ کرده‌اند، حتما برای خودشان استدلالی داشته‌اند و دلیل این کار را باید از خودشان بپرسید. عباسی‌فرد درعین‌حال تأکید کرد که پلمپ این دفاتر بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.


تعداد بازدید :  337