شماره ۱۰۹۰ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر
پایگاه امداد و نجات جاده ای شهدای فولاد با مشارکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد

بهروز راعی | پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای فولاد با حضور دکتر مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر ، دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، دکتر محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان مبارکه،جمعی از مدیران استان و شهرستان مبارکه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پایگاه که با صرف هزینه ۸۵۰ میلیون تومانی هلال احمر و فولاد مبارکه اصفهان احداث شده است،  مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان آن را شرکت فولاد مبارکه و ۱۵۰ میلیون تومانی هلال احمر  جهت تجهیز ان پرداخت کرده است.
 همچنین پایگاه امداد جاده ای مهیار با کمک ۳ میلیارد ریالی مردم شهرضا و تامین هزینه توسط هلال احمر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
تقدیر از فولاد مبارکه به لحاظ ایفای
مسئولیت‌های اجتماعی
دکتر مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از مدیرعامل و هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، به اجرای طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در نوروز اشاره کرد و گفت: 1315 پایگاه امداد جاده ای با بکار گیری روزانه پنج هزار نجاتگر و امدادگر، به مسافران نوروزی در سراسر کشور خدمات ارایه می کنند.
وی افزود: 27 فروند بالگرد در سطح کشور به کمک امداد گران هلال احمر برای نجات حادثه دیدگان آماده به خدمت می باشند.
وی گفت: علاوه بر فعالیت امدادگران هلال احمر، بالغ بر ده هزار نیروی داوطلب این جمعیت در سراسر کشور، هلال احمر را در طرح ایمنی و سلامت نوروزی یاری
می‌کنند.
محمدیون با اشاره به اقدامات هلال احمر در دو ماه گذشته در امداد و نجات سیل سیستان و بارش برف و ریزش بهمن در جاده های کشور که منجر به مسدود شدن بسیاری از جاده های کشور شد، گفت: تبلور اقدامات هلال احمر در کمک به همنوعان خود در دو ماه گذشته بسیار درخشان بوده و بسیاری از مردم از امدادهای این جمعیت بهره گرفتند .
وی با تقدیر از حمایت های نمایندگان مجلس در تامین اعتبار بودجه ای این جمعیت گفت: نمایندگان مردم در مجلس با 185 رأی موافق، حمایت خود را از اعتبار مادی و معنوی جمعیت هلال احمر اعلام کردند.
دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان ضمن قدردانی از دکتر سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ویژه کیف امدادی هلال احمر از ایشان تقدیر کرد.
تجهیز پایگاه امداد جاده ای شهدای فولاد
به امکانات مدرن
دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن آن با نوروز باستانی، به اهمیت کار جهادی نیروهای هلال احمر اشاره کرد و گفت: موقعیت استراتژیک این پایگاه در واقع شدن در مسیر شمال به جنوب کشور بسیار حساس و مورد نیاز است.
وی گفت: شرکت فولاد مبارکه با تردد روزانه ۲۰ هزار نیروی انسانی این شرکت، بیشترین بهره را از این پایگاه می برد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به فضاهای این مناسب ایجاد شده در این ساختمان اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات مطلوب به تجهیزات مدرن نیاز دارد که خوشبختانه این پایگاه به تجهیزات و امکانات مدرن مجهز شده است.
فعالیت 43پایگاه امداد جاده ای اصفهان در نوروز
دکتر مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این مراسم در سخنانی گفت: پایگاه امداد جاده ای شهدای فولاد در هفته هلال احمر سال گذشته کلنگ احداث آن به زمین زده شد و با مساعدت‌های ویژه شرکت فولاد مبارکه در حداقل زمان ممکن به بهره برداری رسید.
وی گفت: این پایگاه که در ۸۵۰ متر مربع احداث شده و دارای آخرین تجهیزات و امکانات و اتاق های اسکان اضطرار می باشد.
مومنی با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت هلال احمر در استان اصفهان گفت:۴۳ پایگاه امداد جاده ای با بکارگیری ۱۴۰۰ نیروی نجاتگر آموزش دیده در طرح نوروزی هلال احمر مشارکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از همراهی مدیران شهرستان مبارکه و استان اصفهان با جمعیت هلال احمر استان اصفهان تشکر کرد و گفت: ایجاد 4 پایگاه ثابت امدادی جاده ای در شهرستان مبارکه نشان از هم افزایی و روحیه وحدت آفرین و جهادی مدیران و مردم منطقه دارد.
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات هلال احمر در سراسر کشور بویژه شهرستان مبارکه گفت: روحیه کار جهادی و از خود گذشتگی نیروهای هلال احمر ستودنی است.
وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تمام توان از اعتبار هلال احمر دفاع خواهند کرد و نمی گذارند خدشه ای به اعتبارات مادی و معنوی این جمعیت وارد شود.
امام جمعه شهر مبارکه نیز در این مراسم در سخنانی با تقدیر از همت عالی مدیران هلال احمر و فولاد مبارکه در احداث و
راه‌اندازی این پایگاه گفت: این مهم باقی الصالحاتی ارزشمند در کارنامه فعالیت های کاری شما مدیران می باشد.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ترافیک با فرهنگ دینی آمیخته شود تا عموم مردم در سلامت، رفاه و آسایش  در جاده ها تردد نمایند.


تعداد بازدید :  676