شماره ۱۱۰۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسپولیس بی‌رقیب قهرمان نشد

علیرضا امامی‌فر کارشناس فوتبال

درهفته‌های گذشته و حتی زمانی که قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر روی کاغذ قطعی نشده بود، خیلی‌ها تلاش کردند تا نتایج خوب این تیم را لوث کنند. پرسپولیس امسال قهرمان لیگ برتر شد و از ابتدا با قدرت کار را شروع کرد و با قدرت هم به پایان رساند. شما کمترین تزلزل و فراز و نشیب را در عملکرد این تیم شاهد بودید. نظم و سیستم باعث شد حتی باخت در دربی برگشت مقابل استقلال هم باعث نشد این تیم وارد بحران شود و دوباره به شرایط خوب خود بازگشت. پرسپولیس به خاطر هماهنگی مدیریت باشگاه از طرف طاهری و مدیریت فنی توسط برانکو به این قهرمانی دست پیدا کرد. وقتی تیم برانکو در طول فصل یک مسیر را طی می‌‌کند تا به قهرمانی برسد، این بدان معناست که شرایط سایر تیم‌ها چیزی نبود که فکر آنها را درگیر خود کند. مهم، ایمانی بود که به هدف خود داشتند. مهم این بود که تمام بازیکنان فهمیدند فقط باید کار خودشان را درست انجام بدهند. دراین صورت مقابل هرحریفی به برتری خواهند رسید. حال این‌که گفته شود قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس به این خاطر اتفاق افتاد که تراکتورسازی و استقلال و سایر تیم‌های بزرگ آمادگی صددرصد نداشتند، کم‌لطفی است.
این‌که به هر دلیلی این تیم‌ها مقاطعی بحران داشتند یا با مشکلاتی مواجه شدند، به خاطر مدیریت اداری و فنی خودشان است. به‌طور مثال درتمام سال‌های گذشته پرسپولیس بدترین شرایط را تجربه کرده و همیشه شاهد تغییر مدیران و مربیان و کسب نتایج ضعیف از این تیم بودیم. آیا قهرمان‌شدن سایر تیم‌ها به خاطر این بود که پرسپولیس ضعف داشت؟ دلیلش این بود آنها کارشان را درست انجام دادند و مزدش را گرفتند.
در ابتدای فصل گذشته پرسپولیس در قعر جدول حضور داشت و نتایج هفته‌های ابتدایی به شکلی بود که برانکو در آستانه برکناری قرار داشت، ولی پرسپولیس رفته‌رفته اوج گرفت و درنهایت نایب‌قهرمان شد و فقط به خاطر یک تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. اگر بازی رو‌دررو ملاک بود که پرسپولیس پارسال هم قهرمان ایران شده بود. آیا بازگشت پرسپولیس بحران‌زده به اوج به خاطر اراده عوامل باشگاه بود یا ضعف سایر تیم‌ها؟ این پرسپولیس درمسیر درستی حرکت می‌‌کند و برنامه محوراست. از فعالیت نقل و انتقالاتی تا اداره باشگاه و تیم توسط طاهری و برانکو. تنها عامل قهرمانی هم همین بود، نه ضعف سایر تیم‌ها... این‌که سایر تیمها ضعف داشته‌اند مشکل پرسپولیس نیست. آنها اگر در کورس رقابت عقب ماندند تاوان اشتباهات خود را دادند. همان‌طور که پرسپولیس به خاطر اشتباهات مدیران و مربیانش تاوان می‌داد!


تعداد بازدید :  364