شماره ۱۱۰۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
فیلم‌ها یارانه تبلیغات می‌گیرند

شهروند| جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نخستین روز خود میزبان سیدرضا صالحی و محمدمهدی حیدریان بود که درحاشیه بازدید ازجشنواره جهانی فیلم فجر به قوانین بازدارنده درباره تبلیغات ماهواره‌ای فیلم‌ها اشاره کردند. وزیر ارشاد دراین بازدید گفت که بعید است دولت لایحه‌ای برای تغییر این قانون ارایه کند، اما از حل‌شدن مشکل تبلیغات در رسانه ملی و اختصاص یارانه دراین زمینه خبر داد.
تیرماه‌ سال گذشته بود که علی جنتی وزیر سابق ارشاد درباره اصلاح قانون منع استفاده از ماهواره گفت: می‌توان از ماهواره برای تبلیغ کالای فرهنگی بهره برد اما به شرطی که استفاده از ماهواره مجاز شود. اصلاح این قانون بسیار ضروری است؛ چراکه استفاده افراد از ماهواره به کل غیرقانونی است اما اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند. در واقع حداقل 70‌درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند. پس از این صحبت‌ها، پروانه سلحشوری و اصغر مسعودی دوعضو کمیسیون فرهنگی از این اتفاق استقبال کرده بودند؛ سلحشوری دراین‌باره گفته بود؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند موضوع بازنگری استفاده از ماهواره را درقالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه کند. درصورت دریافت چنین لایحه‌ای موضوع درکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی کارشناسی و تعامل قرار خواهد گرفت.
حالا درشرایطی که وزیر فعلی ارشاد از احتمال ناچیز ارایه لایحه‌ای برای تغییر قانون ماهواره خبر می‌دهد، در بازدیدش از جشنواره فیلم فجر درباره معضل تبلیغات ماهواره‌ای فیلم‌ها که درپی خودداری صداوسیما از پخش تیزر شماری از فیلم‌های سینمایی پیش آمده بود، خبری خوش می‌دهد: درخصوص فیلم‌ها قوه‌قضائیه به لحاظ ابعاد قانونی اعلام مشکل کرد. ما مذاکراتی دراین خصوص با دادستان کل محترم و همچنین با دادستان تهران داشتیم. جلساتی دراین‌باره داشتیم که نتیجه آن جلسات این شد که  مشکل تبلیغات حل خواهد شد.
ما امسال بنا گذاشتیم درحوزه تبلیغات هزینه یارانه پرداخت کنیم. در صداوسیما هم آقای علی‌عسگری و میرباقری قول داده‌اند امسال همه تولیدات ما بتواند فرصت تبلیغات داشته باشد.
او درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی نیز، گفت: وزیر بهداشت نسبت به این پرونده شخصا پیگیری می‌کنند و به مردم قول می‌دهیم که حقی تضییع نخواهد شد. من از وزیر بهداشت می‌خواهم که گزارش رسمی را به ملت بدهد.

 


تعداد بازدید :  323