شماره ۱۱۰۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
وزیر نفت با اشاره به افزایش 8‌میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی اعلام کرد:
آغاز جهش بزرگ پتروشیمی

شهروند| ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم 8‌میلیون تن افزایش یافت. این موضوعی است که دیروز وزیر نفت در آیین گشایش سیزدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی مطرح کرد. بیژن زنگنه با بیان این‌که پس از به ثمر رسیدن برجام، در آغاز یک جهش جدید در صنعت پتروشیمی هستیم، تأکید کرد که تصمیم نظام برای جهش دوم در صنعت پتروشیمی گرفته شده است. به گفته وزیر نفت در جهش دوم صنعت پتروشیمی، دولت مانند گذشته نقش اصلی را در تصدی‌گری توسعه صنعت پتروشیمی نخواهد داشت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای گسترش این صنعت برنامه‌ریزی و بسترسازی خواهد کرد.
تلاش برای اشتغال واقعی
 نه استخدام تحت فشار
زنگنه در ادامه به نقش دولت در آینده پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی نیروی تحصیلکرده در کشور باید اشتغال ایجاد شود و هر بخشی باید به اندازه خود برای ایجاد اشتغال تلاش کند. البته منظور من اشتغال واقعی است، نه استخدام تحت فشار.
دروغ معمول یک خبرگزاری
در همین حال وزیر نفت در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران صدور بخشنامه افزایش دوره زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها را تکذیب و اعلام کرد که در صورت یافتن چنین بخشنامه‌ای حاضر به دادن جایزه است.زنگنه درباره ادعای صدور بخشنامه‌ای از طرف وزارت نفت برای افزایش دوره زمانی اورهال (تعمیرات اساسی) پالایشگاه‌ها به پنج سال، گفت: دروغی است که یک خبرگزاری طبق معمول منتشر کرده و طبق معمول سه‌گانه دروغ آن را تکرار کردند.
آغاز تولید بنزین از بزرگترین پالایشگاه در هفته جاری
در همین حال وزیر نفت از آغاز تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس در هفته جاری خبر داد. به گفته زنگنه نخستین تولید بنزین از این پالایشگاه از اواسط هفته جاری آغاز و سپس به صورت مستمر تولید از آن انجام می‌شود.این عضو کابینه درباره افتتاح رسمی این پالایشگاه عنوان کرد: به دنبال کارهای نمایشی نیستیم و تا از پایداری روند تولید اطمینان نیابیم، اقدام به افتتاح رسمی نمی‌کنیم.درعین‌حال زنگنه برگزاری انتخابات برای خارجی‌ها را مهم و تعیین‌کننده برشمرد و تأکید کرد که این مردم هستند که در انتخابات 29 اردیبهشت تعیین می‌کنند شرکت‌های خارجی به ایران بیایند یا نه.


تعداد بازدید :  269