شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

ندامتگاه شفق فروریخت
محوطه ندامتگاه سابق «شفق» فرو نشست. دلیل فرونشست زمین در دست بررسی است و احتمالا تخریب چاه یا قنات‌های زیرزمینی منجر به وقوع این حادثه شده است.
وحید فروغی، مسئول آتش‌نشانی و مرکز خدمات ایمنی شهرداری کهریزک با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع‌رسانی خبر حادثه، نیروهای امدادونجات ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی در محل حادثه واقع در خیابان ۶۰ متری قاسم‌آباد حضور یافتند و مشاهده کردند که بخشی از زمین داخل ندامتگاه سابق شفق نشست کرده است که خوشبختانه در این حادثه کسی دچار آسیب نشده بود.
وی اظهار داشت: در راستای مصوبات شورای شهر کهریزک، نیروهای امانی واحد عمران پس از وقوع این حادثه در محل حضور یافتند و اقدام به رفع معضل و ایمن‌سازی محیط کردند.
به گفته مسئول آتش‌نشانی و مرکز خدمات ایمنی شهرداری کهریزک، دلیل فرونشست زمین در دست بررسی قرار دارد و احتمالا تخریب چاه یا قنات‌های زیرزمینی منجر به وقوع این حادثه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به وجود قنات‌های متعدد در محدوده شهر کهریزک احتمال فرسایش دهانه قنات‌ها و فرونشست زمین وجود دارد، از این‌رو از شهروندان درخواست می‌شود در راستای افزایش ضریب ایمنی منازل مسکونی و تجاری خود حتما بازبینی‌های مستمر را داشته باشند و در صورت مشاهده عوارض ناشی از نشست زمین قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

نجات جان يک کوهنورد در نيشابور
تکنیسين‌هاي فوريت‌هاي پزشکي نيشابور براي نجات جان کوهنوردي 90 دقیقه عملیات انجام دادند. در پي اعلام سقوط يک کوهنورد در کوه‌هاي بوژان شهرستان نيشابور به اورژانس، سريعا آمبولانس اورژانس 115 به محل اعزام شد. منطقه صعب‌العبور بود، به همین دلیل تکنیسين‌هاي اورژانس با وسايل و تجهيزات خود يک ساعت و نيم پياده‌روي کردند تا به مصدوم برسند. پس از انجام اقدامات درماني لازم برای اين کوهنورد در محل حادثه، وی با کمک افراد بومي محلي به مکان توقف آمبولانس و سپس جهت ادامه درمان به بيمارستان منتقل شد.

آمار فوتی‌های استان تهران بر اثر مسمومیت با قرص برنج
اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از فوت ۱۴۹ تن در این استان در‌ سال ۹۵ به علت مسمومیت با قرص برنج خبر داد. این شمار فوت‌شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در ‌سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل از آن (۱۳۹۴) با ۱۱۳ تن فوت شده ۳۱، ۹درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش، از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سال گذشته ۹۵ تن مرد و ۵۴ تن زن بودند. در اسفندماه‌ سال ۹۵ نیز ۱۶ مورد فوتی بر اثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است. فسفات آلومینیوم که از آن برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از آفت‌زدگی غلاتی چون برنج استفاده می‌شود به نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس و سلفوس وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است. مصرف این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می‌کند و فرد با تحمل درد شدید جان می‌سپارد.

رهایی زندانی گلستانی با رضایت اولیای دم
زندانی گلستانی با تلاش و پیگیری مستمر تیم اخذ رضایت شاکی زندان گنبد، مددکاران و گذشت اولیای دم، از قصاص نفس رهایی یافت.  با تلاش تیم اخذ رضایت شاکی زندان گنبد، کمک و همراهی مدیر زندان و مسئولان قضائی، گذشت اولیای دم زندانی که  8‌سال  پیش بر اثر درگیری با ضربه چاقو  دوست خود را  به قتل رسانده بود از چوبه دار رهایی یافت.
قاضی پرونده پس از تحقیقات و با توجه به شواهد و قرائن، حکم قصاص نفس متهم را صادر کرده بود.
پس از نهایی‌شدن حکم قصاص، تیم اخذ رضایت شاکی زندان گنبد  به صورت مستمر پیگیر اخذ رضایت بودند که خانواده مقتول هم از حق قصاصی که شرع و قانون در اختیار آنان قرار داده بود، گذشتند و با اعطای زندگی دوباره به این فرد، به جای داغ‌دار کردن یک خانواده دیگر، موجبات خوشحالی خانواده‌ای را فراهم کردند.

 


تعداد بازدید :  407