شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

کشف 90 کیلو مواد مخدر در فرودگاه امام‌خمینی(ره)
شهروند| بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک و شیشه در گمرک فرودگاه امام‌خمینی(ره) تهران کشف شد.
بنا بر اعلان اداره گمرک کشور، از این کشفیات۸۱ کیلو و ۴۲۰ گرم تریاک و شیره، هشت کیلو و ۲۵۸ گرم شیشه، ۹‌هزار و ۱۸۸ عدد انواع قرص‌های مخدر و روانگردان و ۱۵ گرم هرویین بود. این درحالی است که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در‌ سال‌ جاری میلادی یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است.
همچنین گمرک ایران از کشف ۱۷۰ مورد از یک نوع ماده مخدر فوق‌العاده خطرناک خبر داد که از روغن گیاه شاهدانه حشیش و از برگ درخت شاهدانه ماری‌جوانا به دست می‌آید. متخصصان ژنتیک گیاهی با انجام تغییرات ژنتیکی روی گیاه شاهدانه میزان ماده مخدر این گیاه را که ۶‌درصد بود به 25‌درصد افزایش داده‌اند. این گیاه جدید در ایران با نام «گل» شناخته می‌شود که به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می‌شود و پس از رشد قابل استفاده است. براساس اعلام گمرک کشور در هفته‌های اخیر در سطح گسترده‌ای بذر گیاهان مخدر جدید با جاسازی در انواع بسته‌های پستی از برخی کشور‌های اروپایی چون انگلستان به ایران ارسال شده است که ۱۷۰ مورد از این جاسازی‌ها در گمرکات امانات پستی کشور شناسایی و با هوشیاری ماموران گمرک توقیف شده است.

کشف یک تن تریاک در بندر خمیر
میزان|  رئیس دادگستری شهرستان بندر خمیر از کشف یک تن تریاک در این شهرستان خبر داد.
علی مقدم ‌طاهری، رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر با اعلام این خبر گفت: «در راستای مقابله بی‌امان دستگاه قضائی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندر خمیر هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی کهورستان به لارستان به یک دستگاه خودرو تریلر مشکوک شدند و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند که در بازرسی دقیق از این خودرو، یک تن موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط و خودرو موردنظر نیز پس از توقیف به پارکینگ منتقل شد.» او ادامه داد: «در این‌خصوص و به دستور مقام قضائی، یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شد.»


تعداد بازدید :  480