شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

کپی و پیست منسوخ می‌شود
مهر| گوگل فناوری جدیدی ساخته که جایگزین کپی و پیست خواهد شد. این فناوری به‌طور هوشمند مطالبی که کاربر می‌خواهد پیست کند را پیش‌بینی می‌کند. گوگل قصد دارد با ارایه این فناوری «کپی و پیست» را منسوخ کند. این شرکت فناوری‌ای ساخته که «کپی کردن بی‌نیاز از پیست » نام گرفته است. در این فناوری، اطلاعات از مرورگر کروم کاربر برای بهبود استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف به کار می‌رود. فناوری مذکور هم‌اکنون در مرحله آزمایش است اما گفته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد هرگونه متنی را بدون پیست کردن کپی کنند.

دردسر آنتی ویروس webroot برای ویندوز
 فارس| برنامه مشهور ضد ویروس که توسط میلیون‌ها نفر در خانه‌ها و شرکت‌های تجاری و اداری به کار می‌رود با شناسایی فایل‌های ویندوز به‌عنوان تهدید مشکل‌آفرین شد. برنامه ضد ویروس شرکت آمریکایی Webroot‌ بخش‌هایی کلیدی از سیستم عامل ویندوز را به‌عنوان مشکل امنیتی قلمداد کرده و با قرنطینه کردن یا پاک کردن این فایل‌ها موجب از کار افتادن سیستم عامل یاد شده می‌شود. سخنگوی شرکت Webroot‌می‌گوید برنامه امنیتی یادشده فایل‌هایی در ویندوز را بدافزار تلقی می‌کند و کاربران باید برای جلوگیری از وقوع مشکل از استفاده از ضد ویروس مذکور خودداری کنند.

پرواز تاکسی‌های پرنده در دوبی و دالاس
 مهر| طراحی تاکسی‌های برقی پرنده یکی دیگر از طرح‌های جاه‌طلبانه شرکت اوبر است و قرار است آزمایش این تاکسی‌ها در شهرهای دالاس و دوبی انجام شود. اوبر در مرحله نخست ۵۰ تاکسی پرنده را برای آزمایش آماده خواهد کرد. ازجمله مزایای مهم این تاکسی‌ها قابلیت برخاستن از زمین به صورت افقی است که با توجه به محدودیت فضاهای شهری بسیار حایز اهمیت است. طراحی این خودروها بر مبنای برنامه X-plane وزارت دفاع آمریکا صورت می‌گیرد.


تعداد بازدید :  537