شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
ویترین ایران

تعطیلی ۴۸‌درصد صنایع در دولت گذشته
علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این‌که تعطیلی ۴۸‌درصد واحدهای صنعتی در دولت‌ احمدی‌نژاد بوده است، گفت: در‌ سال ١٣٩٤، ٢٢٢٧ واحد صنعتی درشهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است که این رقم در ‌سال ١٣٩٥ معادل ٢٤١١ واحد بوده و براین اساس‌، درصد تغییرات در ‌سال ۱۳۹۵ نسبت به‌ سال ۱۳۹۴ معادل ٨‌درصد است. علاوه براین، عملکرد ٤٢ماهه دولت دراین زمینه معادل ٨٠٩٩واحد بوده است. او همچنین درمورد وضع سرمایه‌گذاری‌های جدید و قراردادهای منعقدشده در‌ سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اعلام کرد: تعداد قراردادهای منعقدشده درشهرک‌های صنعتی در ‌سال ۱۳۹۴، ۳‌هزارو۳۸۹ مورد و در‌سال گذشته ۴۰۳۱واحد بوده که‌ درصد تغییرات در ‌سال ۱۳۹۵ نسبت به ۱۳۹۴ برابر ۱۹‌درصد است. علاوه براین، عملکرد ۴۲ماهه دولت یازدهم، ۱۴‌هزارو۷۹۵ قرارداد دراین رابطه منعقد شده است. یزدانی همچنین اعلام کرد که در کل کشور در زمانی که دولت یازدهم به روی کارآمد بالغ بر ۱۲‌هزار واحد صنعتی متوقف بوده که از این رقم ۶۸۰۰واحد صنعتی درشهرک‌های صنعتی بودند.

تورم فروردین‌ماه 9.5 ‌درصد شد
ایرنا | بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ تورم در 12ماهه منتهی به فروردین 96 نسبت به 12ماهه منتهی به فروردین 95 را 9.5‌درصد اعلام کرد. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی درمناطق شهری ایران در فروردین‌ماه به عدد 265.6 رسید که نسبت به ماه قبل 1.1‌درصد افزایش یافت.
براساس اعلام بانک مرکزی، گروه‌های خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 2.9درصد، دخانیات 0.2درصد، پوشاک و کفش 0.6درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها 0.3درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده درخانه 0.2درصد، بهداشت و درمان 0.3درصد، حمل‌ونقل 0.4درصد، ارتباطات 0.3درصد، رستوران و هتل 1.3درصد، کالاها و خدمات متفرقه 0.6‌درصد در فروردین‌ماه نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشتند و درمقابل گروه تحصیل هیچ تغییری نداشت، اما گروه تفریح و امور فرهنگی با 3.2‌درصد کاهش روبه‌رو شد.

رشد مصرف آب تهرانی‌ها
فارس| علیرضا نوذری‌پور قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان این‌که از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب در تهران همواره مساوی بود اما در‌ سال ۹۵ مصرف آب یک‌درصد نسبت به‌ سال قبل خود رشد داشت، گفت: قیمت آب باید واقعی و اصلاح شود تا انگیزه مدیریت مصرف به وجود بیاید. او گفت: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال وضع نرمالی داشته باشیم، اما مصرف آب به وضع مخازن سدها و درجه حرارت بستگی دارد، بنابراین این‌که با گذشت یک‌ماه از سال بگوییم وضع مصرف آب تهرانی‌ها تغییر کرده و افزایش یافته تا حدودی زود است.

9‌میلیون نفر شماره شبا دادند
براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، ثبت شماره شبا بانکی مشمولان سهام عدالت در سامانه این سهام به مرز ۹‌میلیون شبا نزدیک شد، این درحالی است که راه‌اندازی سامانه اخذ شبا بانکی هنوز به یک هفته هم نرسیده است.


تعداد بازدید :  437