شماره ۷۸۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فاطمه معتمدآریا، بازیگر به گروه داوران فیلم و انیمیشن فهرست «لاک‌پشت پرنده» ملحق شد. فهرست «لاک‌پشت پرنده» در هر دوره بهترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان را معرفی می‌کند و با پیوستن فاطمه معتمدآریا، فیلم و انیمیشن نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

لاله افتخاری، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس که چندی پیش در برنامه «هفت» گفته بود وقت فیلم دیدن ندارد و با این جمله حواشی ایجاد کرده بود، گفت: «در آن برنامه به خاطر این‌که میهمان دیگر داشت، وقت‌کشی می‌کرد من گفتم فیلم نمی‌بینم ولی اصحاب رسانه هر ‌سال شاهدند که من در جمع‌شان در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و گاهی ناشناس می‌آیم فقط برای این‌که از اتفاقات فرهنگی دور نباشم.»


حق نمایش فیلم «فروشنده» ساخته جدید اصغر فرهادی که در بخش بازار جشنواره بین‌المللی فیلم برلین حضور دارد به چندین کشور خارجی فروخته شد.

بهاره رهنما درباره نقش خود در سریال انتخاباتی «غیرعلنی» تأکید کرد که این مجموعه یک مجموعه کمدی، اجتماعی است و گفت: «این سریال مطلقا سریال سیاسی نیست. به نظرم طرح مسأله انتخابات در آن، محملی برای موقعیت‌های کمیک است؛ یعنی یک سریال کمدی، اجتماعی است و به لحاظ بازخوردهای اجتماعی اتفاقاتی مثل انتخابات یا اتفاقات دیگری در آن شکل می‌گیرد و هیچ جناح‌بندی خاصی ندارد.»

صبح دیروز طی مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوري؛ مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و سیدرضا صالحی امیری، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موزه میراث مکتوب و مستند در بخش مخازن این سازمان در تهران گشایش یافت.

مراسم آیین دیدار با عوامل فیلم مستند «زمناکو» دوشنبه (26 بهمن‌ماه) ساعت 20:30 در محل موزه سینما برگزار می‌شود.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه داود گنجه‌ای، نوازنده باسابقه کمانچه و ویلن و حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران با حضور در خانه هوشنگ ظریف، نوازنده پیشکسوت تار و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت از او عیادت کردند.

بازیگر نقش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر که در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازیگر برتر مسابقه بین‌الملل جشنواره شد، یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم برلین شد.

تئاتر «هری پاتر و بچه نفرین شده» به قلم جی‌کی رولینگ درحالی تابستان آینده روی صحنه می‌رود که گروهی از هواداران رولینگ این اثر را دنباله‌ای بر داستان‌های هری پاتر می‌دانند. جی کی رولینگ نیز در صفحه شخصی‌اش نوشت: «هر کسی که جولای آینده به تماشای «هری پاتر و کودک نفرین شده» بنشیند، خواهد دانست که چرا این روایت باید در قالب نمایشنامه در می‌آمد.» اما او برای هوادارانش مشخص نکرده که این اثر پایانی دوباره بر داستان‌های هری پاتر است یا نه.

نشست هفتگی شهر کتاب با بزرگداشت زنده‌یاد ابوالحسن نجفی و بررسی نوآوری‌های نجفی در عروض فارسی با حضور اهل فرهنگ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و اعلام شد؛ جایزه‌ای به نام این چهره فقید به بهترین رمان و مجموعه داستان کوتاه ترجمه‌ ‌سال داده خواهد شد.

آثار بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور پنج هنرمند ایرانی و مصری داوری خواهد شد.

نمایشی با ساختاری غیرخطی که سه جن داستان آتش گرفتن یک سرداب را روایت می‌کنند، تا پایان بهمن‌ماه در خانه نمایش «دا» اجرا می‌شود.


تعداد بازدید :  1025