توضیح همایون شجریان درباره یک ادعا
 

 

چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی از عملکرد دوران ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. او در بخشی از ‏سخنانش، به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد؛ ممنوعیتی که اتفاقا در همان دولت اتفاق افتاد، هر چند که در این ‏مصاحبه اعلام شد: «شجریان را دوست دارم و هرکس در انتخابات می‌تواند به هر کسی که دوست دارد، رأی بدهد.» او در بخشی ‏از سخنان خود به دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت خویش که این روزها در زندان است، با محمدرضا شجریان اشاره کرد. ‏درباره درستیِ این سخنان، نظر همایون شجریان را جویا شدیم‎.‎
همایون شجریان در پاسخ به این سخنان، با اشاره به شرایط این روزهای پدرش، به ایسنا اعلام کرد: «درباره این موضوع، پدر در ‏شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، ‏دیداری با معاون اول رئیس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویا چنین مطلبی ‏را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌گونه صحت ندارد‎.»
او افزود: «خاطرم است در‌سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده ‏می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر ‏می‌روند، یکی از هنرمندان پیشکسوت با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان بر خلاف میل و به ‏شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. از جزئیات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهادهایی ‏مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی با آنها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند‎.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/187445/توضیح-همایون-شجریان-درباره-یک-ادعا