8 کوچه‌ دوستی در 3 روز آینده افتتاح می‌شود
 

 

هشت طرح کوچه دوستی به‌عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در مناطق ۱۹، ۱۶، ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۲۱ و ۹ طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه افتتاح می‌شد.
مراسم افتتاح کوچه دوستی با حضور محمدرضا جوادی یگانه- معاون اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر- مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران- و شهرداران مناطق و جمعی از مدیران شهری مناطق بیست‌ودوگانه تهران برگزار می‌شود.
طرح «کوچه دوستی» با هدف بهره‌مندی از مشارکت زنان و کودکان در اداره شهر به‌عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است. این طرح به دنبال بازآرایی کوچه‌های شهر تهران با بهره‌گیری از هنر و مشارکت زنان در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ است تا روح زنان را که مملو از شادی و نور نشاط و حیات و امید است، از خانه‌ها به کوچه‌ها توسعه دهد و کوچه‌ها به مثابه ادامه خانه تعریف شوند. از این منظر، بحث کوچه دوستی در شهرداری تهران به‌عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ و به‌عنوان استقبال از بهار و تحویل قرن مطرح شده است. زهرا بهروزآذر- مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران- در مراسم افتتاح کوچه سرو واقع در منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: «در رویکرد جدید که بنا دارد تهران را از یک شهر سازه‌محور به یک شهر انسان‌محور تبدیل کنیم، تلاش بر این است که شهر را با مشارکت خود شهروندان طراحی و زیست‌پذیر کنیم. طرح کوچه دوستی یکی از مصادیق همین موضوع است که خود شهروندان تصمیم گرفتند چه طرح و نقشی روی دیوارها حک شود و خودشان اجرا کردند.» به گزارش شهرداری تهران، او در پایان اظهار کرد: «زنان و کودکان در رأس این کار بوده‌اند و شهرداری نیز تلاش کرده است تا امکانات را فراهم کند و منابع را در اختیار افراد قرار دهد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/197199/-8-کوچه‌-دوستی-در-3-روز-آینده-افتتاح-می‌شود-