رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران:
 
آماده واکسیناسیون اتباع خارجی هستیم
 

 

دکتر کریم همتی با اشاره به تداوم خدمات‌رسانی مرکز درمانی هلال‌احمر در زرنج از آمادگی این جمعیت در راستای واکسیناسیون اتباع خارجی خبر داد.
دکتر کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه با یوهان ناس بائورر، رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در ایران زمینه‌های همکاری این کمیته و جمعیت هلال‌احمر را بررسی کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های گسترده هلال‌احمر در داخل کشور و در عرصه بین‌المللی، گفت: «بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در 18 ماه گذشته معطوف به مقابله با کرونا شد. در این عرصه ما یاری‌رسان وزارت بهداشت بودیم و خدمات زیادی در این عرصه ارایه کردیم. در همین راستا 70 درصد از واکسن وارداتی به‌واسطه هلال‌احمر وارد کشور شد. در این زمینه علاوه بر کمک دستگاه‌های داخلی، نهادهای بین‌المللی نیز کمک زیادی به جمعیت هلال‌احمر ایران کردند تا در راستای مقابله با کرونا واکسیناسیون سراسری آغاز شود.» همچنین در این نشست به بحران افغانستان نیز اشاره و رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «هلال‌احمر در دو ماه گذشته و پس از تشدید درگیری‌ها در افغانستان، کمک‌های زیادی به آوارگان و پناهندگان افغانستانی کرده و میزبان پناهندگان در اردوگاه‌های موقت بوده است.»
دکتر کریم همتی با اشاره به بازدید از مرز میلک، آخرین وضعیت امدادرسانی به پناهندگان افغانستانی را تشریح و اظهار کرد: «مرکز درمانی هلال‌احمر در زرنج افغانستان صرفا 3 روز به علت مسائل امنیتی تعطیل شد اما بلافاصله مرکز بازگشایی و هم‌اکنون به بیماران افغانستانی خدمات ارایه می‌دهد.» یوهان ناس بائورر نیز در این جلسه عنوان کرد: «همکاری با جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را باعث افتخار می‌دانیم و آماده همکاری در تمامی عرصه‌ها هستیم. کمک‌های فنی و کمک‌های ملی را نیز در راستای مقابله با کرونا و کمک به پناهندگان افغانستانی انجام خواهیم داد.» در این جلسه موضوع تزریق واکسن به مهاجرین و پناهندگان نیز مطرح شد و هلال‌احمر اعلام آمادگی کرد که در این عرصه ورود کند. دکتر کریم همتی در این خصوص گفت: «هلال‌احمر آماده واردات واکسن جهت واکسیناسیون اتباع خارجی است و کلیه پناهندگان مجاز و غیرمجاز واکسینه خواهند شد تا از شیوع کرونا در داخل کشور جلوگیری و سلامت مهاجرین نیز تضمین شود.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/203566/آماده-واکسیناسیون-اتباع-خارجی-هستیم