تداوم خیزش گردوخاک در تهران تا پنجشنبه
 

 

 براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی تا پنجشنبه (پنجم خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و تا روز پنجشنبه (پنجم ‌خرداد) گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود که گاهی با نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی از مناطق غربی و کاهش دید و کیفیت هوا مورد انتظار است.
از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه شب (پنجم تا ششم خرداد) در نواحی شمالی استان، آسمانی نیمه‌ابری و گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود و رخداد رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.
گاهی باد و گردوخاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
در اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، تاخیر و احتمال لغو پروازها، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/211616/-تداوم-خیزش-گردوخاک-در-تهران -تا-پنجشنبه