نامه یک معلم به دانش‌آموزانش بعد از آزمون هوش
 
آنها نمی‌دانند شما چقدر باهوش هستید
 

 

|  نویسنده: Rachel Tomlinson|

|   منبع: positivelook.net  |   برگردان:  مجتبی پارسا|

لطفا جواب آزمون هوشتان را از میان پاکت‌ها پیدا کنید. ما از داشتن دانش آموزانی مثل شما، بسیار مفتخر و مغروریم. شما طی این مدت، تلاش زیادی را از خود نشان دادید و بهترین بودید.
درهرحال ما معتقدیم که این آزمون‌های هوش، همیشه نمی‌توانند همه آن چیزهایی که شما را بی‌همتا و منحصربه‌فرد ساخته است‌، ارزیابی کنند. افرادی که این آزمون‌ها را طراحی می‌کنند و به آنها نمره می‌دهند، تک‌تک شما را نمی‌شناسند. آنچنان که خانواده‌ها و معلمان شما و آنچه من به آن دلگرمم را نیز نمی‌شناسند.
آنها نمی‌دانند که بسیاری از شما به دو زبان صحبت می‌کنید. آنها نمی‌دانند که شما می‌توانید سازهای موسیقی بنوازید یا تصویری را نقاشی بکشید.
آنها نمی‌دانند که دوستان شما روی شما حساب می‌کنند و دوست دارند که پیش آنها باشید یا نمی‌دانند که خنده‌های شما می‌تواند دلتنگ‌ترین و گرفته‌ترین روزها را روشن و درخشان کند. آنها نمی‌دانند که شما می‌توانید شعر بگویید یا ترانه بنویسید؛ در بسیاری از ورزش‌ها بازی یا شرکت کنید. در مورد آینده شگفت‌انگیز عمل کنید. آنها نمی‌دانند که شما گاهی بعد از مدرسه از برادر یا خواهر کوچکترتان مراقبت می‌کنید.
آنها نمی‌دانند که شما به چه جاهایی سفر کرده‌اید؛ آنها نمی‌دانند که شما به چه زیبایی می‌توانید داستانی را تعریف کنید و نمی‌دانند که شما چقدر از بودن در کنار اعضای خانواده و دوستان فوق‌العاده‌تان لذت می‌برید.
آنها نمی‌دانند که شما چقدر قابل اعتماد، مهربان، باملاحظه و متفکر هستید و هر روز تمام تلاش‌تان را می‌کنید تا بهترین باشید...
امتیازی که شما از آزمون هوش کسب کردید، تنها بعضی چیزها را توضیح می‌دهد، اما همه چیز را توضیح نمی‌دهد. آنها نمی‌دانند شما چقدر باهوش هستید.
بنابراین، از نتایجی که کسب کرده‌اید، خوشحال باشید و لذت ببرید و به آنها مغرور باشید. اما به خاطر داشته باشید که راه‌های زیادی برای باهوش بودن وجود دارد.
راشل تاملینسون


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/25719/آنها-نمی‌دانند-شما-چقدر-باهوش-هستید