عدد خبر
 

 

2/2 ‌میلیون تومان دریافتی هر یارانه‌بگیر از سال 89

درحالی یازدهمین یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد که از آذر 1389 که فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها دردولت نهم کلید خورد تاکنون که در آستانه یک‌سالگی اجرای فاز دوم قرار دارد، دولت همچنان به پرداخت یارانه ادامه داده و درنهایت متقاضیانی که از ابتدا تا به حال در لیست سازمان هدفمندی قرار دارند بالغ بر2.275‌میلیون تومان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند.

20 کیلومتر صف خروج کامیون‌ها در مرز بازرگان

صف طولانی متشکل از کامیون‌های ترانزیت حامل بار که طی چند روز گذشته به مقصد کشورهای مختلف اروپایی در جاده بین‌المللی ایران به ترکیه شکل گرفته بود به بیش از ۲۰ کیلومتر رسیده است. مدیر پایانه مرزی ماکو در این رابطه به خبرنگاران گفت: بیشتر رانندگان در تعطیلات نوروز ترجیح دادند کنار خانواده‌های خود باشند و اکنون موج تقاضای خروج کامیون‌ها از کشور به مقاصد مختلف از مرز ماکو شکل گرفته است.

850 هزار تن ماهی ‌سال 93 به بازار رفت

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طی
 11 ماهه ‌سال گذشته، در مجموع 850‌هزار تن ماهی از طریق صید و آبزی‌پروری به بازارهای کشور صادر شده که 518هزار تن آن از طریق صید از آب‌های جنوب و شمال و 335‌هزار تن توسط آبزی‌پروری حاصل شده است. طبق آمارها در مقایسه با ‌سال 92، میزان صید ماهی 18 هزارتن افزایش و میزان تولید ماهی از طریق آبزی‌پروری 45‌هزار تن کاهش داشته است.

25 درصد از کشت برنج مکانیزه است

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از 620‌هزار هکتار شالیزار کشور 25‌درصد کشت به صورت مکانیزه و 50‌درصد برداشت‌ها هم به صورت مکانیزه انجام می‌شود. به گفته وی در‌ سال‌جاری 10‌هزار‌ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور در نظر گرفته شده که 700‌هزار‌ میلیارد ریال آن برای مکانیزاسیون کشت برنج هزینه خواهد شد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/28303/عدد-خبر