پرسه در بازار
 

 

ثبات قیمت طلا و سکه در بازار هفته جاری
محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد: با برداشته‌شدن تحریم‌ها از هفته گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که در هفته جاری بازار باثباتی را درحوزه طلا و ارز داشته باشیم. او توضیح داد: با توجه به این‌که شاخص‌ اقتصادی خاصی اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود قیمت جهانی طلا در هفته جاری نوسانی نداشته باشد و تغییری را در قیمت ارز شاهد نباشیم. کشتی‌آرای با بیان این‌که قیمت اونس جهانی طلا درهفته گذشته به‌طور متوسط نوسان پنج دلاری را تجربه کرد، افزود: قیمت طلا اوایل هفته گذشته 1089دلار بود که در روز چهارشنبه به 1094دلار رسید؛ یعنی نوسان پنج دلاری داشت اما با این وجود اجرای برجام، باعث شد شوک قیمتی موقتی در این بازار به وجود‌ آید که این مسأله دوام ندارد.

رکود 2.5 ساله مسکن‌ سال آینده شکسته می‌شود
حسن محتشم رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که شیب منحنی نزولی قیمت مسکن صاف شده است، گفت: به دنبال اجرای برجام، مسکن در ‌سال 95 از رکود درمی‌آید اما افزایش قیمت بستگی به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه دارد. او افزود: مسکن درحال تجربه‌کردن 2.5‌سال رکود متوالی است اما براساس قانون ریاضی هیچ منحنی نمی‌تواند دایما بالا یا دایما پایین برود و شیب آن قطعا درجایی صاف می‌شود. ازسوی دیگر حباب قیمت مسکن خالی شده و طبیعتا قیمت‌ها نمی‌تواند بیش از این کاهش یابد. رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان این‌که پایین نیامدن قیمت از یک‌سو و عدم تقاضا برای خرید ازسوی دیگر به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در سال‌های 93 و 94 منجر شد، گفت: این بدین معنی است که ما در سال‌های بعد با کمبود تولید و عرضه مواجه می‌شویم و به هم خوردن توازن اصل عرضه و تقاضا به افزایش قیمت می‌انجامد.

یارانه نان حذف نمی‌شود
دولت برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد. مجتبی خسروتاج قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر توضیح داد: نان جزو کالاهای ضروری و اساسی مردم است و درحال حاضر دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های خود در این زمینه ندارد. او تأکید کرد: این موضوع در برنامه بودجه 95 و در برنامه ششم نیامده و دولت بنا دارد همچنان یارانه نان را بپردازد. یارانه نان در لایحه بودجه ‌سال آینده 6800‌میلیارد تومان پیشنهاد شد که 2300‌میلیارد تومان یارانه نقدی نان و 4500‌میلیارد تومان یارانه نان است. در این لایحه همچنین 2300‌میلیارد تومان یارانه نقدی نان درنظر گرفته شده که در قالب یارانه نقدی 45500تومانی به مردم پرداخت می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/55050/پرسه-در-بازار