شماره ۱۹۹۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

‏ دستگیری پزشک قلابی ریه در فضای مجازی ‏
[شهروند] پزشک قلابی ریه که در فضای مجازی بیش از هزار فالوور داشت، شناسایی و دستگیر شد‎. متهم با راه‌اندازی صفحه‌ای ‏در فضای مجازی و معرفی خود به‌عنوان فوق تخصص ریه، توانسته بود بیش از‌هزار دنبال‌کننده را در فضای مجازی ‏جذب کند‎. این متهم با بارگذاری کلیپ‌های مرتبط با حوزه پزشکی، اعتماد تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده بود. در ‏بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، این فرد به تعداد زیادی از مردم خدمات پزشکی ارایه داده و افراد را ویزیت کرده است.
‏ یکی از اولویت‌های اصلی پلیس، سلامت شهروندان است و با هماهنگی مراجع قضائی فرد تحت پیگرد قرار گرفت و در ‏عملیاتی دستگیر شد‎.
طبق بررسی‌ها مشخص شد متهم سابقه دستگیری در پرونده‌اش را دارد‎. ‎تاکنون یک پزشک شاکی پرونده است و متهم با جعل مهر ‏این پزشک فعالیت می‌کرده و همچنین فرد دیگری هم به‌عنوان بیمار، شاکی پرونده است‎. بعد از دستگیری مشخص شد نه‌تنها فرد ‏فوق‌تخصص ریه نیست، بلکه مدرک دیپلم دارد و به دلیل علاقه و سودجویی مبادرت به این اقدام کرده است‎. هم‌وطنان در نظر ‏داشته باشند که در فضای مجازی هر کسی می‌تواند فعالیت کند و نیاز است برای دریافت خدمات پزشکی، از صحت اطلاعات و ‏هویت فرد آگاه باشند.‏


سرقت مسلحانه از مأمور حمل پول عابربانک ‏
سارقان  با تحت نظر داشتن مأمور حمل پول خرمشهر، به او حمله کردند و پول میلیونی سرقت کردند‎. ‎این حادثه در کنار ‏خودپرداز سیار بانک صادرات در مکانی خلوت، نرسیده به پل شهید جهان‌آرای خرمشهر رخ داد و سارقان با مجروح کردن مأمور، ‏مبلغ ۱۵‌میلیون تومان سرقت کردند‎. ‎پس از این حادثه تیم متشکل از پلیس آگاهی و اطلاعات ناجا برای شناسایی و ‏دستگیری این سارقان تشکیل شد‎.
مأموران حمل پول ساعات خلوت را برای شارژ عابربانک‌ها انتخاب نکنند و همچنین نکات ایمنی ازجمله همراه داشتن مأمور ‏مسلح را در برنامه خود داشته باشند‎.‎


پیدا شدن مار 2متری در معاینه فنی مهاباد
‏ یک حلقه مار با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی در مرکز معاینه فنی شهرستان مهاباد به دام افتاد‎. رحمان احمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت روز دوشنبه پس از اطلاع مردمی مبنی بر وجود مار در مرکز معاینه فنی شماره۲ ‏مهاباد، نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی بلافاصله با تجهیزات مخصوص مارگیری به محل اعزام شدند‎. این حلقه مار سمی پس از زنده‌‏گیری در دامان طبیعت رها شد. امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی به‌ویژه ‏خزندگان ازجمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است‎. ‎او از شهروندان خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های ‏مسکونی، با حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب زدن به آن خودداری و با دقت این حیوان را تعقیب و محل دقیق ‏استقرارش را شناسایی کنند تا آتش‌نشان‌ها پس از رسیدن به محل، مار را به دام بیندازند‎.


دستگیری 27قمارباز در لاهیجان
‏بیست‌وهفت قمارباز در پاتک پلیسی  شهرستان لاهیجان دستگیر شدند. در پی دریافت خبری مبنی بر برپایی مکان قمار در واحدی ‏صنفی در حاشیه شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت‎. پس از انجام تحقیقات نامحسوس صحت ‏موضوع برای پلیس محرز شد. مأموران پلیس اطلاعات عمومی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند‎. در بازرسی از ‏این مکان ۲۷نفر درحال قماربازی دستگیر شدند و ۳۵عدد آلات و ادوات قمار و ۴۹۲‌میلیون ریال وجه نقد نیز کشف شد‎.


تعداد بازدید :  273