شماره ۱۹۹۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

4٪ برداشت گندم افزایش پیدا کرد
[ایرنا] سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: «از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳‌میلیون و ۵۲۹ هزارتن گندم خریداری شده که ۴‌درصد از ‌سال گذشته بیشتر است.» به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، ساسان والی‌زاده به کشت گندم اشاره کرد و گفت: «از ابتدای فصل برداشت تاکنون سه‌میلیون و ۵۲۹‌هزار تن گندم خریداری شده است که 4درصد از ‌سال گذشته بیشتر است و این نشان از وضع مناسب کشت گندم و خریداری مناسب آنها دارد.» او همچنین از کیفیت بالای گندم‌ها برای پخت نان گفت و اظهار کرد: «6‌هزار و ۲۱۶ نمونه گندم در نقاط مختلف کشور، در مرکز پژوهش‌های غلات بررسی شده‌اند و مشخص شده میزان پروتیین گندم‌های امسال ۱۲,۳ است؛ این میزان پروتیین در حدود استاندارد قرار دارد و برای پخت نان مناسب خواهد بود.»

45 میلیون دلار بازارساز ارز وارد بازار کرد
[ایسنا] تازه‌ترین وضع معاملات ارزی از عرضه ۴۵‌میلیون دلاری از سوی بازارساز خبر می‌دهد. در حالی طی روزهای اخیر روند بازار ارز دچار نوسان بوده و قیمت صعودی پیش رفته که گزارش دریافتی ایسنا از جریان معاملات ارزی روز سه‌شنبه میان صرافان از این حکایت دارد که سوم تیرماه حدود ۴۵‌میلیون دلار از سوی بازارساز عرضه شده است که شامل عرضه و تقاضای بازار نیمایی نمی‌شود. این عرضه که از سوی بازارساز صورت گرفته، با تقاضای ناچیزی مواجه بوده است. این در حالی است که عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، در آخرین اظهارات خود گفته بود که نوسانات فعلی بازار ارز شوک‌هایی گذرا و موقتی است. البته او در عین حال تأکید کرده بود که اگر احساس شود این نوسانات بلندمدت‌تر می‌شود حتما بانک مرکزی مداخله می‌کند.

22 برابر ارزش سهام عدالت افزوده شد
[ایلنا] ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به بیش از ۵۸۸۷‌هزار‌میلیارد ریال رسیده که نشان از رشد ۲۲ برابری ارزش سهام عدالت دارد.تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶‌هزار و ۳۶۳‌میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹‌میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۵۸۸۷هزار و ۳۰۶میلیارد ریال رسیده است.


تعداد بازدید :  263