شماره ۱۹۹۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
دیالوگ

میکاییل شهرستانی، هنرمند و مدرس تئاتر: «هم جان مخاطب و هم جان اعضای گروه برایم بسیار مهم است و در این دو شب که اجرای‌مان را از سر گرفته‌ایم، همه کوشش‌مان بر رعایت پروتکل‌ها بوده و از دوستی خواستم تا پیش از ورود تماشاگران تب آنان و همین‌طور تب اعضای گروه را چک کند اما حتی نیمی از ظرفیت سالن هم پُر نشده است. تاوان سالم زندگی‌کردن در کشور ما این است که بعد از 38‌ سال فعالیت هنری باید صورت خود را با سیلی سرخ نگه داری. اگر من نیز مانند برخی از همکارانم راه ارتزاق دیگر و منبع درآمد کافی ‌داشتم، در خانه می‌نشستم و بر سر جان و سلامتی خود ریسک نمی‌کردم.»
امیر دژاکام، کارگردان تئاتر: «پیش از کرونا تصمیم داشتم نمایش تازه خود «ایوب خان» را در مناظر طبیعی و در کنار مکان‌های تاریخی اجرا کنم حالا و بعد از وقوع چندین آتش‌سوزی در جنگل‌ها تصمیم گرفته‌ام این نمایش را در مجاورت یکی از جنگل‌های سوخته هم اجرا کنم. این نمایش تقریبا آماده اجراست. شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی آن را تصویب کرده و مجوز نیروی انتظامی را هم داریم. در حال حاضر هم مشغول هماهنگی برای اجرای نمایش در کنار یکی از جنگل‌های سوخته هستیم.»
وحید صداقت، کارگردان مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی»:   «قرار بود از فیلم‌هایی که بعد از بازگشایی دوباره سینماها متقاضی اکران می‌شوند، حمایت شود اما گویا حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد یا هر جای دیگری شامل حال فیلم‌های هنر و تجربه نمی‌شود. امیدوارم سینما هنر و تجربه بخش اکران آنلاین را راه‌اندازی کند تا فیلم‌هایی که به واسطه این گروه اکران می‌شوند، از طریق اکران آنلاین هم در دسترس مردم قرار بگیرند تا مردم به سمت و سوی دو یا سه شبکه آنلاینی نروند که از فیلم‌های مستقل هنر و تجربه حمایت نمی‌کنند.»


تعداد بازدید :  294