شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

مسعود کیمیایی فیلم «گشت ارشاد ۳» را کلید زد. در اولین روز فیلمبرداری این فیلم که به تهیه‌کنندگی و‌ کارگردانی سعید سهیلی جلوی دوربین رفته، مسعود کیمیایی با حضور در سر صحنه به صورت نمادین فیلم را کلید زد و پلانی از آن را کارگردانی کرد. تاکنون ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی به‌عنوان دو‌ بازیگر اصلی فیلم جلوی دوربین رفته‌اند و به ‌زودی بازیگران دیگر فیلم نیز معرفی خواهند شد. پیشتر شایعاتی در مورد تمایل‌نداشتن حمید فرخ‌نژاد برای حضور در «گشت ارشاد 3» منتشر شده بود.
فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی با درجه‌بندی سنی 12‌سال پروانه نمایش گرفت. این فیلم درجشنواره گذشته فجر در پنج رشته نامزد دریافت سیمرغ شده و سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را مرتضی نجفی برای فیلمبرداری این فیلم از آنِ خود کرده است. داستان «تومان» درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک‌شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.
انیمیشن «ملکوت» ساخته فرنوش عابدی به جشنواره انیماتور لهستان راه یافت. این جشنواره از رویدادهای سینمایی مورد تأیید آکادمی اسکار است که امسال سی‌وپنجمین دوره این جشنواره از بیستم تا بیست‌وهفتم مارس ۲۰۲۰ برابر با ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. ملکوت از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است
 و داستان پیانیستی را روایت می‌کند که دستان خود را در ازای جان همسرش به مرگ می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  340