شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
دیپلماسی

گفت‌وگوی جلالی و ریابکوف درباره تحرکات اخیر آمریکا علیه ایران
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز جمعه، ششم تیرماه، در تماسی تلفنی با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره موضوعات دوجانبه و بین‌المللی مهم گفت‌وگو کرد .در این گفت‌وگو درباره آخرین وضع برجام و قطعنامه 2231، تحرکات غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبادل ‌نظر شد.


گوترش: برای جلوگیری از نابودی برجام هر اقدامی لازم است، انجام شود
دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی خبری، برجام را گامی مهم در جهت برنامه‌های معاهده منع اشاعه هسته‌ای خواند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانسی خبری درباره توافق هسته‌ای گفت: «موضع ما درباره برجام همیشه یکی بوده است. ما برجام را گامی مهم در زمینه منع اشاعه هسته‌ای تلقی می‌کنیم. ما همچنان باور داریم هر کاری باید انجام داد تا از نابودی برجام جلوگیری شود.»


پاکستان درصدد بهبود روابط ایران و عربستان
نخست‌وزیر پاکستان اعلام ‌کرد کشورش تمام تلاش خود را برای بهبود روابط ایران و عربستان خواهد کرد. به گزارش ایسنا، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز پنجشنبه مدعی شد ایران و عربستان به‌طور جداگانه از پاکستان خواسته‌اند برای حل مشکلات دوجانبه‌شان میانجیگری کند. او همچنین اظهار کرد که بدخواهانی در تلاشند مأموریت این کشور را برای برقراری صلح دچار مشکل کنند.


در واکنش به گزارش سالانه «تروریسم» آمریکا
موسوی: ایرانیان هم قربانی هم قهرمان مبارزه با تروریسم هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارش سالانه به‌اصطلاح «تروریسم» آمریکا اعلام کرد: «ایرانیان هم قربانی، هم قهرمان مبارزه با تروریست‌هایی هستند که از سوی آمریکایی‌ها ایجاد و حمایت شده‌اند.» سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش سالانه به‌اصطلاح «تروریسم» از سوی رژیم آمریکا اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه کشوری تروریسم آمریکا را به دلیل فرافکنی آشکار، بی‌صداقتی محض و معیارهای دوگانه این رژیم در  مبارزه با تروریسم کاملا مردود و محکوم می‌داند.» سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: «رژیم ایالات متحده آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه داشته باشد.»

 


تعداد بازدید :  245