شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
درباره یورگن کلوپ و خدمتی که به قرمزهای آنفیلد کرد
30‌سال انتظار برای یک‌سال افتخار

[شهروند] اگر لقب صبورترین هواداران فوتبال در دنیا را به لیورپولی‌ها بدهیم، بیراه نگفتیم. مردان و زنانی که سال‌ها در حسرت جام قهرمانی لیگ‌برتر انگلیس مانده بودند اما عاشقانه از تیم قرمزهای آنفیلد حمایت کردند و پشت تیم‌شان ایستادند تا بعد از سه‌دهه مزد این شکیبایی را بگیرند. جامی به ارزش 30‌سال انتظار و به جذابیت اشک‌های یورگن کلوپ مردی که حالا در آنفیلد شاخص‌ترین است.

هدیه آبی‌های لندن به قرمزهای آنفیلد
قهرمانی لیورپول بعد از 30‌سال در جزیره درشرایطی رقم خورد که کمتر کسی تصور می‌کرد پپ گواردیولا و شاگردانش با سابقه دو قهرمانی متوالی این‌قدر زود کوتاه بیایند. قرمزها برای اینکه زودتر از موعد جام را بالای سر ببرند، باید چشم‌انتظار دیدار چلسی و منچسترسیتی می‌نشستند تا آبی‌های لندن با برد در این دیدار زیر حکم قهرمانی‌شان را امضا کنند. همین هم شد؛ برد دو بر یک چلسی مقابل من‌سیتی بهترین هدیه برای لیورپول بود تا آنها بتوانند در پایان هفته سی‌ویکم قهرمانی‌شان را مسجل کنند و اولین جام لیگ‌برتر را به دست آورند. این درحالی بود که قرمزها فصل قبل فقط با یک امتیاز اختلاف کورس قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرده بودند اما حالا در فاصله 7 هفته به پایان انتقام‌ سال گذشته را از گواردیولا و شاگردانش گرفتند.

رکوردهای ویژه برای مرد محبوب آلمانی
بی‌تردید در کسب این جام مهم برای تاریخ باشگاه لیورپول نقش ویژه یورگن کلوپ را نمی‌شود نادیده گرفت. سرمربی آلمانی با ورودش به این تیم قرمزهای آنفیلد را به شکل کامل متحول کرد و لیورپول را بعد از 30‌سال به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ‌برتر انگلیس رساند؛ اتفاقی که هواداران لیورپول تا چند‌سال پیش نسبت به وقوع آن ناامید شده بودند اما مرد آلمانی همه چیز را در این باشگاه تغییر داد. قهرمانی لیورپول در لیگ‌برتر انگلیس باعث شد که دو رکورد ویژه برای یورگن کلوپ به ثبت برسد. او به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که در چهار‌سال اول حضور خود، به قهرمانی لیگ‌برتر انگلیس دست یافته و درعین حال جام لیگ قهرمانان اروپا را نیز بالای سر برده است. کلوپ همچنین اولین سرمربی آلمانی تاریخ لیگ‌برتر انگلیس به حساب می‌آید که موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده است. مردی که طی یک‌سال اخیر با لیورپول به همه جام‌های مهم رسید؛ چمپیونزلیگ، سوپرکاپ اروپا، جام باشگاه‌های اروپا و حالا لیگ‌برتر انگلیس. او که بعد از قطعی‌شدن قهرمانی تیمش، به‌طور زنده با شبکه اسکای‌اسپورت صحبت می‌کرد، گفت: «چیزی برای گفتن ندارم. این باورنکردنی است. فراتر از چیزی است که حتی می‌توانستم فکر کنم.» این مربی پرشور آلمانی که پیراهن لیورپول را نیز به تن داشت، برای لحظاتی احساساتی و اشک از چشمانش سرازیر شد: «قهرمان‌شدن با این باشگاه واقعا شگفت‌انگیز است. این دستاورد شگفت‌انگیز بازیکنان من است... و لذت خالص برای من که مربی‌شان هستم.»


تعداد بازدید :  255