شماره ۲۰۰۲ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
دیپلماسی

برجام، مسائل بین‌المللی و کرونا محور رایزنی پوتین و مکرون
رئیس‌جمهوری روسیه و فرانسه در جریان یک کنفرانس مجازی به بحث و گفت‌وگو درباره مسائل امنیت بین‌المللی ازجمله برجام پرداختند. به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری روسیه و امانوئل مکرون در یک کنفرانس ویدیویی به بحث‌وگفت‌وگو در مورد مسائل امنیت منطقه‌ای و بحران‌های حاضر در عرصه‌ بین‌الملل پرداختند.پوتین و مکرون همچنین ضمن گفت‌وگو درباره توافق‌نامه هسته‌ای ایران بر لزوم پیشبرد راه‌حلی سیاسی در این زمینه تأکید کردند. براساس گزارش آژانس خبری فرانس پرس، روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در این نشست مجازی به پیامدهای شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان نیز پرداختند.


بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از سی‌ام تیر
سازمان تحقیقات ایمنی هوایی فرانسه از شروع کار فنی و بررسی اطلاعات جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی از بیستم ژوئیه (سی‌ام تیر) خبر داد. سازمان تحقیقات ایمنی هوایی فرانسه اعلام کرد:   «تهران برای تحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی درخواست کمک کرده است و به‌زودی آن را برای بررسی فنی به فرانسه ارسال خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود کار فنی بر روی این جعبه سیاه از بیستم ژوئیه (سی‎ام تیر) آغاز شود. جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که سامانه‌ پدافند هوایی در ماه ژانویه به اشتباه آن را در حومه‌ تهران هدف قرار داده بود، قرار است برای رمزگشایی و تحلیل اطلاعات به فرانسه فرستاده شود. با این حال نقل‌وانتقال جعبه‌ سیاه با دوره‌ همه‌گیری کرونا همراه شده و به تأخیر افتاده است.


در نشست ویژه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل
غریب‌آبادی: ایران در شرایط تحریمی بیشترین کشفیات و ضبط مواد مخدر را دارد

نماینده دایم ایران در وین گفت: «اقدامات برخی کشورها با هدف جرم‌زدایی و قانونی‌کردن برخی انواع مواد مخدر منجر به تضعیف تلاش‌های بین‌المللی در مقابله با مواد مخدر می‌شود.»کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در نشست ویژه کمیسیون مواد مخدر که به مناسبت گرامیداشت روز بین‌المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر برگزار شد، طی سخنانی با ابراز تأسف از اینکه برخلاف تدابیر اتخاذ‌شده به وسیله جامعه بین‌المللی، جهان کماکان با مشکلات فزاینده مواد مخدر روبه‌رو بوده و مصرف مواد مخدر در سراسر جهان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، گفت:   «جمهوری اسلامی در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر را در جهان کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.»


تعداد بازدید :  285