شماره ۲۰۰۲ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما


فیلم سینمایی «گُل به خودی» نخستین تجربه احمد تجری است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی ششم تیرماه در سعادت‌آباد کلید خورد. در این فیلم شقایق فراهانی برای بازی در نقش یکی از کاراکتر های مرد فیلم به نام فیروز مقابل دوربین خواهد رفت.
جشنواره فیلم تورنتو که از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی آمریکای شمالی و یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌هایی سینمایی جهان است اعلام کرد که چهل‌وپنجمین دوره از این جشنواره را به سبب شیوع ویروس کرونا با نمایش ۵۰ فیلم بلند سینمایی برگزار خواهد کرد. این رویداد سینمایی که پیش از این سالانه میزبان نمایش ۳۰۰ فیلم بود، امسال و در پنج روز نخست برگزاری ۵۰ فیلم منتخب را در سالن‌های نمایش با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به روی پرده خواهد برد و نشست‌های خبری، فرش قرمز و دیگر رویدادهای مرتبط به صورت مجازی برگزار می‌شود.
چهل‌وسه هزار و ۹۶۱ مخاطب در سینماهای سراسر کشور در ۶روز ابتدایی تیرماه به سینما رفتند. طبق آمار سازمان سینمایی ۶۰ درصد این آمار متعلق به فیلم «شنای پروانه»، ۲۵درصد به فیلم خوب بد جلف۲ و ۱۵درصد به فیلم‌های دیگر اختصاص دارد.
 کمپانی «دیزنی»‌ بار دیگر تاریخ اکران فیلم «مولان» را به دلیل ادامه گسترش ویروس کرونا به عقب انداخت و به بیست‌ویکم آگوست(سی‌ویکم مرداد)‌ موکول کرد. پیشتر قرار بود این فیلم در تاریخ بیست‌وچهارم جولای (سوم مرداد) در سینماها به نمایش گذاشته شود،‌ اما با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کالیفرنیا و تعدادی از ایالت‌های ایالات متحده این برنامه تغییر کرد. کمپانی «دیزنی» همچنین برنامه بازگشایی «دیزنی‌لند»‌ در شهر «آناهایم» در ماه آینده را لغو کرد.
 گروه بازیگران فیلم «ماتریکس ۴» راهی برلین شدند تا کار تولید این فیلم را از جایی که با شیوع کرونا متوقف شده بود، کلید بزنند.


تعداد بازدید :  340