شماره ۲۰۰۲ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

 عملیات 5ساعته امدادگران در ارتفاعات دربند
[شهروند] اعضای تیم امدادونجات کوهستان شهرستان شمیرانات در تلاشی پنج ساعته کوهنورد مصدومی را از ارتفاعات بندیخچال -سنگ مریم- نجات دادند. رئیس هلال ‌احمر شمیرانات با اعلام این خبر گفت: «این عملیات روز جمعه و پس از تماس با مرکز کنترل هماهنگی عملیات امدادونجات هلال ‌احمر استان تهران مبنی بر سقوط کوهنورد چهل‌ودو ساله از ارتفاعات دربند آغاز شد. بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه کوهستانی امدادونجات دربند، دو تیم پشتیبان از پایگاه «شیرپلا» و واکنش سریع هلال ‌احمر استان تهران به منطقه حادثه اعزام شدند.»
پس از رسیدن تیم‌ها به محل حادثه مشخص شد که مصدوم به دلیل استفاده ‌نکردن اصولی از ابزار فنی از ارتفاع سقوط کرده و دچار شکستگی لگن و آسیب ستون فقرات شده است.
تیم اعزامی مصدوم را پس از انجام اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و به منظور مراقبت‌‌های پزشکی بیشتر به پایین کوه منتقل کرده و درنهایت او را به عوامل اورژانس تهران تحویل دادند.
این عملیات به دلیل وزن سنگین مصدوم و سخت‌گذربودن مسیر کوهنوردی پس از پنج ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید. فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، تأکید کرد: «ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال‌ احمر تماس بگیرند. شمیرانات پنج پایگاه امدادونجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین‌المللی دارد. شمیرانات با آب‌وهوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است؛ این شهرستان کوه‌ها و روددره‌هایی دارد و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان است و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.


آشتی اهالی دو روستا پس از 8 سال در هرمزگان
[شهروند] نزاع هشت ساله میان اهالی دو روستای شهرستان بستک با میانجیگری دستگاه قضائی و وساطت فرماندار و جمعی از معتمدان محلی پایان یافت.
روند رسیدگی به این پرونده از ‌سال ۱۳۹۱ آغاز شد و به مدت هشت سال  طول کشید و در این زمینه برای ۵۰ نفر حکم محکومیت قطعی صادر شد که درنهایت با میانجیگری رئیس دادگستری شهرستان بستک و نقش‌آفرینی و وساطت فرماندار، اعضای شورای حل اختلاف و جمعی از معتمدان محلی پس از اعلام گذشت شاکی و برقراری صلح و سازش این افراد از محکومیت قطعی رهایی یافتند.


برادرکشی با اسلحه شکاری در شهرستان باوی
[شهروند] مردی که برادر خود را در شهرستان باوی به قتل رسانده بود، در کمتر از ۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد. ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه جمعه مردی سی‌وهشت ساله در یکی از روستا‌های شهرستان باوی به وسیله اسلحه شکاری در منزل خود به قتل رسید. پلیس آگاهی شهرستان باوی و عوامل انتظامی به‌سرعت به محل حادثه رفتند. مأموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی موفق شدند که قاتل را کمتر از ۴ ساعت شناسایی و دستگیر کنند.
در تحقیقات انجام شده متهم به قتل برادر خود اعتراف کرد و علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی و ملکی عنوان کرد. ضمن بازسازی صحنه قتل، یک قبضه سلاح وینچستر ۵ تیر به‌ کار رفته در قتل به همراه ۱۴ عدد فشنگ مربوطه از مخفیگاه متهم کشف و او پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.


تعداد بازدید :  294