شماره ۲۰۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
اخبار روز

برای دومین بار ظرف چند روز برگزار شد
تظاهرات هزاران اسراییلی در قدس و تل‌آویو با درخواست استعفای نتانیاهو

هزاران نفر از شهروندان اسراییلی با تظاهرات مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل استعفای او از این سمت را خواستار شدند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد این تظاهرات سه‌شنبه شب در قدس اشغالی و تل‌آویو برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن استعفای بنیامین نتانیاهو را که به فساد متهم است، خواستار شدند.حاضران در تظاهرات قدس اشغالی که برآورد شده، شمار آنها حدود ۲۰۰۰ نفر بود، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها جمله «فساد نتانیاهو ما را متنفر کرده»، «نتانیاهو استعفا بده» و «اسراییل برای ماست نه نتانیاهو» نوشته شده بود. این تظاهرات در پی اتهامات فساد علیه نتانیاهو و همچنین شکست دولت او در مدیریت بحران کرونا برگزار شد.شرکت‌کنندگان تلاش کردند تا از موانع ایجادشده توسط پلیس عبور کنند که به درگیری با پلیس منجر شد و برخی تظاهرکنندگان با پرتاب تخم‌مرغ به سمت پلیس اعتراض‌شان را نشان دادند. همزمان تظاهرات مشابهی در تل‌آویو با حضور صدها نفر در پارک شارلز کلر به مناسبت گذشت ۱۰‌سال از جنبش‌های اجتماعی در اراضی اشغالی که هدفش کاهش قیمت‌ها و بهبود سطح معیشتی بود، برگزار شد. یکی از طراحان این تحرک در‌ سال ۲۰۱۱ گفت که ما در بحران بزرگی هستیم و رهبری قدرتمند نداریم که بتواند این بحران را حل کند. در میدان رابین در تل‌آویو نیز عده‌ای با سر دادن شعار کاهش، بودجه جنبش‌های جوانان را محکوم کردند.


کاخ سفید برنامه اخراج دانشجویان خارجی را متوقف کرد
دولت دونالد ترامپ برنامه خود برای اخراج دانشجویان بین‌المللی را متوقف کرده است. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته پیش دستور داده بود دانشجویانی که به دلیل همه‌گیری کرونا به دوره‌های غیرحضوری و آنلاین روی آورده‌اند، باید آمریکا را ترک کنند و دوره آموزشی خود را در کشورشان ادامه دهند.دانشگاه ‌هاروارد و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (ام.آی.تی) هر دو به دلیل این سیاست تازه علیه دولت به دادگاه شکایت کرده بودند. قاضی آلیسون در ماساچوست گفته است دو طرف در این پرونده به توافق رسیده‌اند. هفته گذشته به دانشجویان خارجی که کلاس‌هایشان به دلیل همه‌گیری غیرحضوری شده بود، گفته شد تنها در صورتی می‌توانند در آمریکا بمانند که در ترم پاییز به دوره‌ای حضوری تغییر رشته دهند. سازمان گمرک و مهاجرت آمریکا اعلام کرد دانشجویی که از این سیاست تازه پیروی نکند، از این کشور اخراج خواهد شد. دانشجویان زیادی هر ‌سال برای تحصیل به آمریکا می‌روند و شهریه‌ آنها منبع قابل توجهی برای درآمد دانشگاه‌هاست. دانشگاه ‌هاروارد اخیرا اعلام کرد به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا تمام دوره‌های آموزشی خود را در‌ سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار خواهد کرد.


هشدار سازمان ملل درباره سرعت شیوع کرونا در یمن به علت بحران سوخت
سازمان ملل نسبت به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در یمن در سایه کمبود کمک‌های انسانی و بحران سوخت که نتیجه محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی است، هشدار داد. دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن در گزارشی با هشدار درباره ادامه شیوع سریع این ویروس در یمن اعلام کرد مردم یمن به دلیل در دسترس نبودن مراکز درمانی در خطر هستند.در ادامه این گزارش آمده است که بحران سوخت موجود در یمن دسترسی به غذا، انجام وظایف بیمارستان‌ها و امدادرسانی‌های آبی را که برای ممانعت از انتقال ویروس ضروری است، تهدید می‌کند. براساس این گزارش، اقدامات انسانی در یمن برای مقابله با کرونا همچنان با کمبود شدید بودجه روبه‌رو است و این مسأله به تشدید شیوع کرونا دامن زده است و پتانسیل شرکای اقدامات انسانی را به خطر می‌اندازد. تا شامگاه سه‌شنبه در یمن هزارو۵۱۶ نفر به کرونا مبتلا شده و از این تعداد تاکنون ۴۲۹ نفر جان باخته‌اند. روز شنبه سازمان ملل در گزارش دیگری نسبت به قحطی در یمن طی هفته‌های اخیر در صورت عدم دریافت فوری بودجه هشدار داد.


تعداد بازدید :  495