شماره ۲۰۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 علی رهبری و آرین بهاری خوانندگان گروه پازل نخستین حضور سینمایی خود را به‌عنوان بازیگر در «گُل به خودی» تجربه ‏می‌کنند. این فیلم به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی در تهران ادامه دارد‎.
 ادریس البا، بازیگر سرشناس بریتانیایی با «گرین دور پیکچرز» که کمپانی تولید محصولات تصویری است قراردادی با کمپانی اپل ‏امضا کرد. البا جدیدترین ستاره سرشناسی است که به اپل پیوسته و پیش از او اپرا وینفری، آلفونسو کوارون، جولیا لوییس-‏دریفوس، جاستین لین، کری ارین، جیسون کاتیمس و لی آیزنبرگ از دیگر چهره‌هایی بودند که با اپل قرارداد همکاری امضا ‏کردند‎.‎
 جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود. در این بیانیه آمده است: «با توجه به تعداد بی‌سابقه موارد جدید ‏ابتلا به کووید- ۱۹ و هرج و مرج ملی پیرامون آن، حتی بهترین استراتژی‌ها نیز نمی‌تواند در این محیط قابل کنترل باشد. مهم ‏نیست چه تعداد از ما ماسک بزنیم و پروتکل‌های فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. شیوع این بیماری به جای بهتر شدن بدتر شده و ‏سلامت و ایمنی شما از همکاران و فیلمسازان تا تماشاگران و مخاطبان وظیفه ماست و نباید به خطر بیفتد.»
 در جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما حمایت از تبلیغات فیلم‌های سینمایی مصوب شد. در این جلسه مقرر شد ‏فیلم‌هایی که تا قبل از آغاز ماه محرم اکران می‌شوند با تشخیص شورای صنفی نمایش مبلغ ۶۰۰‌میلیون ریال به‌عنوان کمک هزینه ‏تبلیغات دریافت کنند‎.
 بازیگر برنده اسکار که پیشتر برای بازی در فیلم «کمک» ابراز پشیمانی کرده بود، بار دیگر به نقد این درام برنده اسکار ‏پرداخت. وایولا دیویس که سپتامبر ۲۰۱۸ با اعتراف به اینکه از بازی در فیلم «کمک» پشیمان است، خبرساز شده بود، حالا دو ‏سال بعد از آن در مصاحبه‌ای جدید بار دیگر به این فیلم پرداخته و می‌گوید احساس می‌کند آن فیلم به او خیانت کرده است.   ‏‏«کمک» ساخته تیت تیلور ماه پیش و به دنبال اعتراض‌های سراسری سیاه‌پوستان در نت‌فلیکس پربیننده‌ترین فیلم شد، اما منتقدان ‏فیلم از مردم خواستند با دید انتقادی به این فیلم نگاه کنند چون واقعاً در راستای معرفی مشکلات سیاه‌پوستان نیست. اکنون وایولا ‏دیویس در مصاحبه‌ای گفته است این فیلم از زاویه دید تبعیض نژادی سیستماتیک ساخته شده است‎.
 تاکنون ۲۰‌درصد از تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان و تهیه‌کنندگی ‏مهدی فرجی انجام شده است‎.
 چند روز قبل، رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت اعلام کرد که با توجه به افزایش آمار ‏مبتلایان به کرونا و برای احترام به کادر درمانی کشور، اکران این فیلم از روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم تیرماه ادامه نخواهد داشت. اما با ‏مخالفت شورای صنفی نمایش، جلسه‌هایی برای این تصمیم برگزار شد و اکران فیلم «شنای پروانه» تا چند روز دیگر هم در ‏سینماها ادامه دارد‎.‎
 جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا فهرست فیلم‌های‌سال ۲۰۲۰ خود را با حضور دو فیلم از سینمای ایران اعلام کرد. این ‏رویداد سینمایی که در ابتدا به‌طورکلی لغو شده بود و در ادامه نسخه آنلاین را جایگزین نسخه فیزیکی کرد، امسال میزبان نمایش ‏آنلاین بیش از ۶۰ فیلم بلند سینمایی و چندین فیلم کوتاه است و از سینمای ایران نیز دو فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید ‏روستایی و مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی برای حضور در این رویداد سینمایی انتحاب شده‌اند‎.


تعداد بازدید :  437