4 سال صبر کردیم این ۱۲ روز را هم صبر می‌کنیم

واعظی: آمریکا با جنگ روانی می‌خواهد مردم را برای یک حمله مشغول و نگران کند

همان‌طور که در سه موج کرونا به کمک مردم، بسیج، هلال ‌احمر، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و کشور موفق شدیم، در ادامه هم همین‌طور خواهد بود.

شهروندآنلاین: رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای خرید و ساخت واکسن کرونا اقدامات خوبی انجام شده، تأکید کرد: «دولت و ستاد ملی مصمم به مهار این ویروس هستند، ولی وظیفه اصلی و بزرگ‌تر بر عهده مردم است که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.»

 «محمود واعظی»  در حاشیه دولت درباره ویروس کرونای انگلیسی و اینکه محدودیت‌ها بیشتر می‌شود، گفت: «به محض اینکه انگلیس اعلام کرد یک ویروس جهش‌یافته در بین بیماران‌شان کشف کردند، نخستین اقدام این بود که ارتباط مسافری با انگلستان را قطع کردیم.»

بخش‌های مهم سخنان او چنین است:

-وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی همه افرادی که قبل از این خبر از انگلستان به ایران آمده بودند، همه آنها را شناسایی کرده و از آنها و اطرافیان‌شان تست گرفتند.

– گزارش‌های زیادی به دفتر ما دادند که شما که این همه می‌گویید مراعات انجام دهید، اما در قم مراعات نشد.  ما نمی‌توانیم سراغ مردم برویم و بگوییم در فلان تشییع جنازه نروید، البته برای سلامتی خود مردم خواهش می‌کنیم که به این‌گونه مراسم نروند.

– همان‌طور که در سه موج کرونا به کمک مردم، بسیج، هلال ‌احمر، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و کشور موفق شدیم، در ادامه هم همین‌طور خواهد بود.

–  با طرح هوشمند دولت برای مدیریت و مقابله با کرونا  خودبه‌خود هر جایی که وضعیت آن تغییر پیدا کند، محدودیت‌های خاص در آنجا اعمال می‌شود تا ویروس انتقال پیدا نکند.

– دولت و ستاد ملی همه مصمم هستیم که این ویروس را مهار کنیم و همزمان برای واکسن و ساخت داخل و برای خرید اقدامات خوبی انجام دادیم.

– ما در گذشته جنگ اقتصادی و فشارهای مختلف را شاهد بودیم و در یک ماه آخر از دو، سه هفته گذشته تا این روزها، مرتب اخباری را تولید می‌کنند که بوی جنگ بدهد.

– تحلیل من از همه داده‌ها این است که همانند گذشته بیشتر می‌خواهند جنگ روانی به راه بیندازند و مردم را برای یک جنگ و حمله مشغول و نگران کنند.

– اکنون در داخل آمریکا خودشان گرفتاری زیادی دارند و جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند. ضمن اینکه رئیس‌جمهوری هم در این کشور هست که جدای از اینکه مسائل دموکراسی چیست و رقیب او هشت میلیون رأی بیشتری آورده است، عنوان می‌کند که از قدرت کنار نمی‌رود.

– ما نزدیک چهار سال صبر کردیم، این ۱۲ روز را هم صبر می‌کنیم و ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

– این روزهای آخری است که این دولت ورشکسته این مسائل را مطرح می‌کند و تصمیمات شان هیچ اثری روی اقتصاد، صادرات و واردات کشور ما ندارد و خودشان هم این را می‌دانند، به همین دلیل است که این خبرها هیچ تأثیری روی بازار ندارد.

– به اعتقاد من اینها برای خوشامد رژیم صهیونیستی و فعالیت‌هایی که بعدا خواهند داشت، این خوش‌خدمتی‌ها را انجام می‌دهند.

-کره‌ای‌ها قبلا به ما اعلام کرده بودند که قرار است هیاتی از این کشور به ایران بیاید. این سفر در ارتباط با بحث توقیف کشتی نبوده و در رابطه با همکاری‌های اقتصادی، طلب ما در بانک کره‌ای و روابط اقتصادی بوده است.

– هر فعالیتی باید ضوابط فنی خود را داشته باشد. اگر کشتی در منطقه‌ای رفت‌وآمد می‌کند، باید محیط زیست را رعایت کند و مسائل باید به شکل مناسبی حل شود.

– تاکنون به جز مساله FATF، بحث دو لایحه از چهار لایحه‌ای است که دولت برای پولشویی و شفافیت در امور مسائل مالی و بانکی برای مجلس فرستاده،  مطرح است.

– مجلس هر ۴ لایحه را تصویب کرده است که از این لوایح، دو لایحه نهایی شده و دو لایحه دیگر به مجمع تشخیص آمده است. همانطور که هفته گذشته گفتم، باید به اعضای مجمع تشخیص نظام فرصت بدهیم که با کار کارشناسی و بدون اینکه این موضوع، تبدیل به موضوع سیاسی یا تبلیغاتی شود، مسیر خود را طی کند.

– تصویب این دو لایحه هم به نفع شفافیت در کشور است و جلوی پولشویی را خواهد گرفت و هم اینکه روابط بانکی ما را با کشورهای مختلف بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روان می‌کند و محدودیت‌های ما را کاهش می‌دهد.

– ما نباید این موضوع را تبدیل به یک مسأله جناحی، سیاسی یا تبلیغاتی کنیم چراکه این یک مسأله ملی است و ان‌شاءالله مسائل مربوط به آن در مجمع تشخیص مصلحت حل خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.