کیوسک، 3 مارس

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

نیویورک‌تایمز اجل معلق را در خیابان‌های آشوب‌زده میانمار به تصویر کشیده؛ واشینگتن‌پست از تروریسم داخلی در آمریکا گفته و گاردین هم از وزیر دارایی و تمدید تضمین‌های کرونایی.

گاردین

روزنامه گاردین، مثل بسیاری از روزنامه‌های انگلیس، بر ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا، و طرح‌های اقتصادی او در پاندمی کرونا تمرکز کرده است با این تیتر: «سوناک چتر حمایتی را می‌گستراند» که همان تمدید تضمین‌هاست. این روزنامه می‌گوید ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا، طرح مرخصی کارکنان را تا پایان ماه سپتامبر تمدید می‌کند. گاردین می‌گوید این اطلاعیه- به معنای اینکه حقوق کارکنانی که در حال حاضر به دلیل بیماری همه‌گیر کار نمی‌کنند تا 80درصد تضمین می‌شود- اقدامی غیرمنتظره بود. اما حزب کارگر گفت که تمدید باید ماه‌ها زودتر اعلام می‌شد تا مشاغل از اطمینان خاطر برخوردار می‌شدند.

سوناک گفته این طرح که 80درصد دستمزد کارمندان را برای ساعاتی که نمی‌توانند در این بیماری همه‌گیر کار کنند پرداخت می‌کند، در ماه‌های پرچالش پیش‌رو به میلیون‌ها نفر کمک خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز اجل معلق را در میانمار به تصویر کشیده با این توضیح: مرگ ناگهانی در میانمار؛ ماه دیزی کیاو وین، 32ساله، مادری تنها، که برای خرید تنقلات برای پسرش بیرون رفته بود، در جریان سرکوب اعتراضات گلوله خورد.

تیتر یک این روزنامه از واکسن کرونا در آمریکا می‌گوید و وعده جو بایدن: «بایدن می‌گوید: واکسن کافی برای همه بزرگسالان در ماه می» .

در صفحه نخست نیویورک‌تایمز ورنون جردن (2021-1935 ) به تصویر کشیده شده با عنوان «فعال حقوق مدنی بانفوذ» که در دولت آمریکا هم کار کرده است. او که 85سال داشت، روز دوشنبه در خانه خود در واشینگتن درگذشت.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست با به تصویرکشیدن کریستوفر ری در صفحه نخست خود، از تروریسم داخلی در آمریکا می‌گوید: «رئیس اف‌بی‌آی بر تهدیدهای داخلی تأکید می‌کند» رئیس FBI می‌گوید تروریسم داخلی «در سراسر ایالات متحده» به دلیل افزایش موارد، «متاستاز» می‌کند و می‌گسترد. کریستوفر ری، با اشاره به حمله ششم ژانویه هواداران ترامپ به کنگره آمریکا گفته است او مدت‌هاست در مورد افزایش موج چنین تهدیدهایی هشدار می‌دهد، زیرا پرونده‌های مربوط به تروریسم داخلی نسبت به سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است.

این روزنامه از جدول زمانی برنامه واکسیناسیون جو بایدن هم می‌گوید: بایدن وعده واکسن ویروس کرونا را به همه بزرگسالان آمریکا تا پایان ماه «می» می‌دهد.

تیتری دیگر در  صفحه نخست به انتخابات در آمریکا توجه کرده و گفته دموکرات‌ها در میان سرکوب‌های جمهوری‌خواهان، به اصلاحات و تجدید ساختار انتخابات ملی چشم دارند. بحث طوفانی درباره انتخابات ملی این هفته به کنگره رسید.

واشینگتن‌پست هم مثل نیویورک‌تایمز، ورنون جردن را از قلم نینداخته و او را بر صفحه نخست نشانده است.

مطلبی دیگر هم در صفحه نخست به کیم کلاچیک، نامزد نمایندگی مجلس توجه کرده و گفته اهداکنندگان بیش از 8میلیون دلار به یک نامزد مجلس اعطا کردند. تقریبا نیمی از آن را فقط یک شرکت تهیه کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.