شماره ۲۲۱۲ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- چند روزی بیشتر به پایان سال باقی نمانده است، سالی که ویروس کرونا و مرگ‌های ناشی از آن سایه سنگین و سیاهش را بر سر این مردم انداخت و هنوز هم بنای دست‌برداشتن ندارد. سالی‌ که به خاطر وجود همین ویروس کشنده مشقت‌ها و مشکلات اقتصادی مردم بیش از  هر سال نمود پیدا کرد. سالی که لبخند و شادمانی در چهره‌ها گم شد، بسیاری را در ماتم و سوگ عزیزان از دست‌رفته تنها گذاشت و بسیاری دیگر را با دلهره و اضطراب فردا به حال خود رها کرد. با این حال در این روزهای باقیمانده از سال، عادت، اجبار یا شاید اندک شوقی که از آمدن بهار بر دل‌ها به‌جا مانده، باز هم مردم را به بازارهای پرخطر و فضاهای شلوغ کشانده است. اینجا بازار تهران است، روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ و مردم در حال خرید سال نو.

ایسنا- فاز دو و سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح دوشنبه بیست‌وپنجم اسفندماه پس از تأیید نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی و صدور مجوز، با تزریق روی داوطلبان آغاز شد.

ایسنا- زیباترین مدرسه قزوین در روزگار قاجار توسط دو برادر که دارای منصب سرداری بوده و درجنگ‌های ایران و روس به شجاعت و لیاقت شهرت داشتند، ساخته شد. حسین‌خان و حسن‌خان سردار در سال ۱۲۳۱ قمری با احداث این مجموعه شاهکاری از معماری و هنر قاجاری را به وجود آورده‌اند. مدرسه در دو طبقه، با ازاره سنگی و آجر تراش که با تزیینات کاشی همراه است، ساخته شده و دارای ۳۲ حجره است. حجره‌ها در دو سوی دو گوشوار که متصل به ایوان‌های کوچکی است، بنا شده و در جلوی هر حجره سکویی قرار دارد. نمای تمامی دیوارها در طبقه همکف با کاشی تزیین شده و تکرار نام محمد با خط هندسی جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- محلات با داشتن بیش از ۹۰۰ هکتار اراضی زیر کشت و به دلیل شهرتش در پرورش گیاه زینتی به «هلند ایران» معروف شده است. سالانه بیش از ۲۲میلیون شاخه گل گلدانی و شاخه‌ای از گلخانه‌ها و اراضی گل‌خیز محلات تنها به بازار کشور عرضه می‌شود. در گلزار‌های این شهرستان ۱۲۰ نوع گل از گونه‌های میخک، گلایل، مریم، داوودی، زنبق، کاکتوس، مینا، رز، پتوس، محبوبه شب، ختمی، انواع زنجیره مو، پاپیتال، بنفشه و انواع درخچه‌های گل‌آور و... پرورش داده می‌شود.


تعداد بازدید :  329