شماره ۲۲۱۳ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
بهترین فیلم‌های ایرانی و خارجی برای شما
خون به پا می‌شود

در تعطیلاتی که صداوسیما گفته که 144 فیلم روی آنتن خواهد فرستاد، معرفی فیلم‌های جدید کار ساده‌ای نیست. اینکه فیلمی هم جذاب باشد، هم مهم، و هم این‌که در فهرست فیلم‌های تلویزیون نباشد، باید ابر و باد و مه دست به دست هم بدهند...
اگر اهل سینمارفتن باشید و سینماها هم در تعطیلات عید باز باشند، گزینه‌های چندی برای فیلم دیدن در این ایام دارید. البته هنوز ترکیب فیلم‌های اکران نوروز مشخص نشده (که از عجایب و غرایبی است که دیده‌ایم!)، اما دفاتر پخش می‌گویند که فیلم‌هایی مانند “خون شد” مسعود کیمیایی، «خورشید» مجید مجیدی،  «لاله» اسدالله نیک نژاد، و کمدی‌های «تک خال» به کارگردانی مجید مافی و «هفته‌ای یک بار» مجید توکلی به احتمال زیاد روی پرده خواهند آمد.
پیشنهاد ویژه شهروند: پیشنهاد ویژه ما اکران فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی است. یکی از بهترین فیلم‌های سال‌های اخیر سازنده‌اش، درباره مفهوم خانه و سرزمینی که باید از دست مهاجمان و اشغالگران به‌در آید؛ که بعد از اکران ناموفق «قاتل اهلی» فرصتی دوباره است برای فیلمساز تا طیف مخاطبان همیشه‌اش را راضی کند. فیلمی با بازی سعید آقاخانی در نقش اصلی- که به خودی خود «خون شد» را تبدیل به فیلمی کنجکاوی‌برانگیز می‌کند!
«لاله» هم با داستانی درباره زندگی لاله صدیق راننده بعد از یک کشمکش حدودا ده ساله روی پرده است. فرصتی برای تماشای زندگی یک زن قهرمان؛ و مهم‌تر از آن تماشای فیلمی که شاید با تماشای آن بشود فهمید چرا  سینمای ایران انرژی خود را همواره سر موضوعات و مسائل بی‌اهمیت هدر می‌دهد؟!
از گلستان سینمای جهان هم فیلم «سرزمین آواره‌ها را از دست ندهید! فیلمی مستندنما به کارگردانی کلویی ژائو که شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و دو جایزه بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی گلدن‌گلوب 2021 را به دست آورده است و داستان زنی اهل نوادا را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد شیوهٔ زندگی‌ دیگری پیش بگیرد...


تعداد بازدید :  1463