شماره ۲۲۱۴ | ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ فروردين
صفحه را ببند
آخرین جزئیات نحوه اجرای «طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا» از ۱۴ فروردین

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا مجددا از امروز(چهاردهم فروردین) آغاز می‌شود.
بر همین اساس  طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ساعت 8 و 30 دقیقه تا ۱۶ در پایتخت اجرا می‌شود و رانندگان یک بار خروج رایگان از 14 و 30 دقیقه خواهند داشت؛ طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نخواهد شد و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود.
-در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانه «رزرو مجوز روزانه طرح» به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ ۷۸۷.۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.
-خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک کنند، غیرمجاز تلقی شده و محاسبه عوارض آنها براساس بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض و به مبلغ  ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال است.
-مبلغ پرداختی از بابت ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» برای ورود به محدوده‌ طرح ترافیک در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.
-مبلغ مسدودی بابت ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» به ازای تردد خودروی شما به‌ شرح ذیل است:
مبلغ۶۳۰.۰۰۰ ریال به ‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی،  مبلغ ۴۴۱.۰۰۰ ریال به‌ ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر و مبلغ ۷۰.۰۰۰ریال به‌ازای خودروی برقی یا هیبریدی.
-مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ طرح ترافیک پس از بررسی ترددهای خودروی شما حداکثر 10 روز پس از تاریخ آن از مبلغ مسدودشده کسر و مابقی آن به حساب شما عودت داده خواهد شد و در صورتی‏‌ که خودروی شما تردد نکند یا به وسیله دوربین‏‌ها رویت نشود، به میزان ۷۰.۰۰۰ ریال از مبلغ مسدودی شما کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.
-امکان لغو «رزرو مجوز روزانه طرح» برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان ‌روز امکان‌پذیر است.
-به منظور ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» برای ورود به محدوده‌ طرح ترافیک شما باید حتما یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.
-درخواست‏‌های ثبت‏‌شده برای «‏رزرو مجوز روزانه طرح» شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‏‌که شما چندین خودرو در حساب کاربری خود دارید باید برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کنید.
-امکان جابه‏‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.
-برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.


تعداد بازدید :  575