شماره ۲۲۱۶ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
سارقان سرقت یک میلیاردی منزل بازداشت شدند

باند سه نفره سارقان منزل منهدم و اموال یک میلیارد و 500 میلیون ریالی سرقتی نیز از آنها کشف شد.
هشتم مرداد ماه سال گذشته پرونده‌ای از سوی کلانتری 128 تهران نو با موضوع سرقت از منزل برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و در اختیار دایره مبارزه با سرقت این پایگاه قرار گرفت.
شاکی که زن میانسالی بود درباره جزییات این سرقت گفت: «من و همسرم حدود ساعت 19:30 ششم مرداد خانه خود را در محله تهران نو ترک کردیم. پس از بازگشت در ساعت 22 متوجه خروج سه مرد جوان همراه با یکسری اموال از ساختمان شدیم. چهره یکی از آنها را به وضوح مشاهده كردیم.»
شاکی در ادامه اعلام کرد: «پس از ورود به ساختمان با قفل تخریب‌شده درِ واحد مواجه شدیم. با ورود به خانه متوجه سرقت اموالی ازقبیل مقادیری طلا، لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه و غیره به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال شدیم.»
موضوع در دستور کار عوامل تخصصی تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت. در این زمینه كارآگاهان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی و بازدید محل سرقت و همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته به محل جرم عزیمت کردند.
كارآگاهان در ادامه با كشف سرنخ‌های متعدد و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین كشف جرم موفق به شناسایی سارقان شدند. با كشف هویت و مخفیگاه متهمان پس از هماهنگی مقام قضائی در  عملیاتی پلیسی هر سه سارق دستگیر شدند.
با توجه به اینکه شاکی و همسرش یکی از سارقان را در حین سرقت مشاهده کرده بودند با مراجعه به این یگان در مواجهه حضوری متهم مذکور را شناسایی و به عنوان سارق منزل‌شان معرفی کردند.
سرهنگ كارآگاه علی كنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف متهمان به جرم خود پس از تحقیقات لازم از هر سه متهم، سارقان با قرار مجرمیت روانه زندان شدند.»

 


تعداد بازدید :  297