کلاب‌هاوس؛ دسترسی فقط با فیلترشکن!

در سه شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات (اینترنت ثابت) اختلال گزارش شده است

روز جمعه سیدجمال هادیان، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام بروز «اختلال جدی و غیرعادی در شبکه اپراتورهای تلفن همراه کشور» گفت اپراتورها دریافت حکم یا بروز اختلال را رد کرده‌اند.

شهروندآنلاین: شماری از رسانه‌های داخلی و کاربران اینترنت گزارش کرده‌اند که اپلیکیشن کلاب‌هاوس، شبکه اجتماعی صدامحور و ویژه برگزاری نشست‌های صوتی، از پنجشنبه شب ۱۹ فروردین فیلتر شده است.

در حالی که در سه شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات (اینترنت ثابت) اختلال گزارش شده است؛ مقامات وزارت ارتباطات و مخابرات صحبت‌های ضد و نقیضی در این باره مطرح کرده‌اند.

شبکه اجتماعی صوت محور کلاب‌هاوس در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های ستادی اصلاح‌طلبان تبدیل شده و همین مسأله نگرانی جریان رقیب در داخل و جریان معاند در خارج را به دنبال داشته است. احتمال فیلترشدن این شبکه با اختلالاتی که پنجشنبه شب همزمان با حضور همتی، رئیس بانک مرکزی در یکی از روم‌ها اتفاق افتاد، تقویت شده و از شب گذشته تاکنون دسترسی به کلاب‌هاوس تنها با فیلترشکن میسر است.

کلاب‌هاوس ویژگی‌هایی پیدا کرده که به جرأت می‌توان فعلا آن را مهم‌ترین شبکه اجتماعی در کشور خواند. اگرچه این اولین شبکه اجتماعی نیست که مسئولان کشور را به مردم گره زده، اما سازوکار این شبکه به گونه‌ای است که برای اولین بار مقامات کشور را به سطحی از پاسخگویی به افکار عمومی مردم نزدیک کرده است. اگرچه عنصر انتخابات خرداد ماه را نباید در رونق این شبکه اجتماعی بی‌تأثیر دانست.

پنجشنبه شب در جریان نشست آنلاین رئیس کل بانک مرکزی با کارشناسان و فعالان اقتصادی در کلاب‌هاوس، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات فیلترینگ این شبکه اجتماعی را به شدت رد کرده و با «فرافکنی» خواندن این خبر گفته بود کسانی که فیلترشدن کلاب‌هاوس را مطرح می‌کنند، در حال «تشویش اذهان عمومی» هستند.

این در حالی است که رئیس بانک مرکزی در این جلسه با تأیید خبر فیلترینگ کلاب‌هاوس به کاربرانی که در ورود به جلسه مشکل داشتند، گفت: «با وی‌پی‌ان به کلاب‌هاوس بیایید.»

تعدادی از کاربران نیز با تأیید خبر فیلترینگ گفته‌اند که از شب گذشته دسترسی به کلاب‌هاوس بدون ابزاری برای دور زدن فیلترینگ، وی‌پی‌ان، امکان‌پذیر نیست.

روز جمعه سید جمال هادیان، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام بروز «اختلال جدی و غیرعادی در شبکه اپراتورهای تلفن همراه کشور» گفت اپراتورها دریافت حکم یا بروز اختلال را رد کرده‌اند.

او با ابراز بی‌خبری از تصویب فیلترینگ کلاب‌هاوس در کارگروه تعیین مصادیق گفت در صورتی که ثابت شود اختلال‌ها عمدی بوده است، جریمه سنگین در انتظار مرتکبان خواهد بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.