دلهره و ترس قبل از ورود مرد یخی به ایران

ولادیمیر آلکنو بعد از یک ناکامی بزرگ در لیگ روسیه حالا پروژه بزرگ‌تری را در والیبال ایران پیش رو دارد

برخی رسانه‌ها از خداحافظی این مربی 54 ساله با دنیای مربیگری بعد از المپیک توکیو خبر داده‌اند؛ خبری که اگر درست باشد مشخص نیست تأثیر آن روی والیبال ایران مثبت خواهد بود یا منفی.

شهروند آنلاین: چند ماه قبل که فدراسیون والیبال ایران ولادیمیر آلکنو را برای هدایت تیم ملی در المپیک توکیو استخدام کرد، نام او به عنوان یک گزینه طراز اول در سطح جهان مطرح شد. این مربی روسی که برخی به او لقب مرد یخی را هم داده‌اند، با توجه به موفقیت‌های خود در تیم ملی روسیه و همچنین تیم باشگاهی‌اش یعنی زنیت‌کازان یک گزینه ایده‌آل برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران به حساب می‌آمد. قرارداد بین او و فدراسیون ایران در شرایطی که آلکنو اصلا به تهران نیامد، منعقد شد و این مربی به کار خود در زنیت‌کازان ادامه داد.

پیش از این گفته شده بود آلکنو روز 22 فروردین‌ماه راهی ایران می‌شود، اما در برنامه جدید قرار است از 27 فروردین به اردوی ملی‌پوشان والیبال ایران اضافه شود. نکته مهم و جالب اما اینجاست که این مربی باتجربه که سال‌های زیادی به عنوان سرمربی تیم زنیت‌کازان تجربه داشت و همواره هم تیمش را جزو مدعیان می‌دید، در لیگ امسال روسیه با ماندن پشت سد نیمه نهایی یک ناکامی بزرگ را تجربه کرد.

جمعه شب تیم زنیت‌کازان با پیروزی مقابل فاکل نووی اورنگوی در مرحله پلی‌آف سوپرلیگ روسیه، به مقام پنجم رسید و با بسته شدن پرونده زنیت‌کازان در این فصل، ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم از این تیم جدا شد. این یک پایان تلخ برای سال‌ها همکاری آلکنو و زنیت‌کازان بود و شاید در روحیه این مربی قبل از ورود به ایران هم تأثیر بسزایی داشته باشد. آلکنو از سال 2008 هدایت این تیم را برعهده گرفت و در طی این سال‌ها توانست با زنیت‌کازان 31 جام معتبر کسب کند. در 12 فصلی که آلکنو با زنیت‌کازان همراه بود این تیم موفقیت‌های زیادی را کسب کرد و زنیت در بیش از 650 مسابقه با هدایت آلکنو شرکت کرده بود.

حالا البته آلکنو باید خیلی زود فصل جدیدی از دوران مربیگری خود را با حضور در تهران آغاز کند. او تیمی را تحویل گرفته که تشنه موفقیت در المپیک است. به همین خاطر آلکنو فرصتی برای ریکاوری خودش هم ندارد و باید خیلی زود برای موفقیت والیبال ایران دست به کار شود. چند روزی است که والیبالیست‌های ایرانی کار خود را با هدایت مربیان ایرانی آغاز کردند و همه منتظر ورود آلکنو به اردویی که به شکل قرنطینه صددرصدی برگزار می‌شود، هستند؛ اما آیا واقعا این مربی روسی به کار تیم ملی ایران می‌آید؟ ناکامی‌های اخیر زنیت‌کازان با این مربی این دلهره را در میان والیبال‌دوستان ایرانی ایجاد کرده که آلکنو نتواند با تیم ملی در سال حساسی که در پیش است، موفق عمل کند.

در این میان یکی از رسانه‌های معتبر والیبالی در خصوص ولادیمیر آلکنو نوشت که این مربی 54 ساله در ماه فوریه اعلام کرده بود پس از پایان فصل، بدون توجه به نتایج از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. گفته می‌شود حالا آلکنو قصد دارد بعد از کار کوتاه‌مدت با تیم ملی ایران در المپیک توکیو، برای حفظ سلامتی خود از مربیگری خداحافظی کند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا آلکنو واقعا بعد از المپیک اعلام بازنشستگی خواهد کرد یا به کارش در تیم ملی ایران ادامه خواهد داد؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.