شماره ۲۲۲۲ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
اشکال در کج‌فهمی ماست

وحید میرزایی طنزنویس

با توجه به رویکرد مسئولان در اداره کشور به نظر می‌رسد در سال 1400 نیز قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. ما مردم هم که ظاهرا کسی آدم حسابمان نمی‌کند که نقشی در اداره مملکت داشته باشیم. پس تنها کاری که می‌توان کرد، آرزو و دعاکردن است. پس در این ستون تا وقتی که به دعاکردن و آرزونمودن مالیات نبسته‌اند، این کار را انجام می‌دهیم.
- خداوندا خودت بهتر می‌دانی ما از اولش اینجوری نبودیم. چندسالی کم‌کم و نرم‌نرم بعضی کارها را با ما کردند و گفتند «اولش است، تحمل کنید کم‌کم جا باز می‌کند و راحت زندگی می‌کنید.» راستش را بخواهی، قسمت اولش محقق شد یعنی تحمل کردیم و قشنگ جا باز کرد اما قسمت دوم که همانا راحت زندگی‌کردن بود، حداقل برای ما محقق نشد. بعدها که بیشتر تحقیق و تفحص کردیم، به این نتیجه رسیدیم که بندگان خدا دروغ نگفتند فقط ما اشتباه متوجه شدیم. در واقع کسی با ما نبود. ما خودمان را قاتی مسائل‌شان کردیم. یک گفت‌وگو و صحبت‌هایی بین خودشان بود، ما بی‌خودی خودمان را انداختیم وسط. کلا مشکل از کج‌فهمی ما مردم بود، نه صداقت آنان. خداوندا فهم کجمان را راست و بر راستی و صداقت مسئولان عزیزمان بیفزا.
- خداوندا تو خود خوب میدانی که ما مردم لحظه‌ای به خدمتگزاری مسئولان خدوم کشور شک نکردیم. فقط همانطور که در پاراگراف قبل عرض شد، برخی مسائل برایمان خوب جا نمی‌افتند. مثلا راستش را بخواهی، اتوبان تهران شمال را چهل سال است دارند می‌سازند. ورزشگاه نقش جهان اصفهان بیست سال است کلنگ خورده، همین پل سر کوچه ما 10سال است فقط پایه‌هایش را نصب کرده‌اند. آن‌وقت خبر شروع پروژه عمرانی بزرگ‌ترین مرکز تولید واکسن کرونا، تازه این هفته منتشر شد. خداوندا هدف زیر سوال بردن زحمات مسئولان نیست، فقط اینکه به نظر می‌رسد تا افتتاح این مرکز و تولید واکسن ما اگر با ویروس کرونا نمی‌میریم، قطعا خودمان به مرگ طبیعی به نزد خودت آمده‌ایم. چه کاری است خب؟! بودجه احداث این مرکز را مسئولان بزنند به یک زخمی. فردا اگر فرزند یکی از مسئولان فعلی یا سابق در تورنتو کانادا یا نیویورک خش روی دستش خورد و هزینه پانسمان نداشت، چه کسی پاسخگوست؟ مخلص اینکه خداوندا از محبت مسئولان نسبت به ما مردم بکاه و بر ردیف بودجه‌های عمرانی نیمه‌تمام بیفزا. اما دیگر واقعا نیازی به شروع پروژه جدید هم نیست.
- خداوندا صداوسیما... صداوسیما... این یکی را برایمان بیش از پیش نگه دار.


تعداد بازدید :  186