شماره ۲۲۲۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- مراسم افتتاح مرکز ملی فناوری کوانتوم در سازمان انرژی اتمی توسط علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، ۲۳ فروردین برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ‌سال ۱۳۱۱ شمسی، اولین کارخانه آرد قزوین به همت «حاج صادق ماشین‌چیان» در یک بنای سه طبقه که روزگاری جزو بنا‌های بسیار معظم و باشکوه قزوین به‌شمار می‌آمد، راه‌اندازی شد. دشت قزوین دارای گندم‌زار‌های وسیعی بود و حضور کارخانه «آرد ماشین‌چیان» با استفاده از ماشین‌آلات وارداتی از آلمان سبب بالا بردن توان صنعتی شهر و جذب نیرو‌های کار و نقشی موثر در زندگی مردم داشت. تولید این کارخانه بعد از دهه 30 شمسی رفته‌رفته کاهش پیدا کرد و به‌دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی که در کشور بوجود آمده بود، کارخانه از کار بازایستاد. این بنای تاریخی با توجه به ارزش معماری، موقعیت و فضای خاص آن قرار بود در دهه ۸۰ و ۹۰ شمسی به‌عنوان موزه، مرمت و احیا شود، اما اکنون جولانگاه معتادان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ابَر پروژه احداث خط لوله انتقال نفت ترش گوره به جاسک به طول یکهزار کیلومتر بزرگ‌ترین پروژه نفتی‌ سال ۱۴۰۰ است. مبداء این خط لوله منطقه گوره شهرستان گناوه استان بوشهر است و پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان، از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تأسیسات دریایی صادرات و واردات متصل می‌شود. این خط لوله در فاز نخست با پیشرفت ۹۵‌درصدی به دست مهندسان توانمند ایرانی در اندازه ۴۲ اینچ و در طول تقریبی یکهزار کیلومتر تعریف شده و تا به امروز ۸۰درصد پیشرفت داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - چانگ سای کِیون، نخست‌وزیر کره‌جنوبی با علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب دوشنبه ٢٣ فروردین ١٤٠٠ دیدار و گفت‌وگو کرد.


تعداد بازدید :  234