طارمی روی دست رونالدو؛ ‌مهدی جایزه پوشکاش را می‌خواهد

گل فوق‌العاده طارمی مورد تمجید کارشناسان و مخاطبان قرار گرفت

مهدی طارمی با گل قیچی برگردانی که وارد دروازه چلسی کرد، می‌تواند از همین حالا یکی از کاندیداهای دریافت جایزه پوشکاش(زیباترین گل سال فوتبال جهان) باشد.‌

آخرین باری که در لیگ قهرمانان آسیا قیچی‌برگردانی به این زیبایی دیده بودیم، ضربه کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید برابر یوونتوس بود؛ گلی که بارها درباره آن صحبت شد و حتی مورد تحلیل کارشناسان هم قرار گرفت. مهدی طارمی که امسال در پورتو حسابی درخشیده، در مرحله برگشت یک چهارم نهایی برابر چلسی از روی نیمکت کار را آغاز کرد و خیلی دیر وارد زمین شد. تیمش نتوانسته بود تا وقت‌های تلف شده نیمه دوم گلی را وارد دروازه رقیب انگلیسی کند و تقریبا کنار رفتن از لیگ قهرمانان را قبول کرده بود. در ثانیه‌های پایانی بازی توپ روی دروازه چلسی ارسال شد و مهاجم ایرانی پورتو با یک قیچی‌برگردان فوق‌العاده و ضربه‌ای غیرقابل مهار توپ را به گوشه دروازه شیرهای لندن فرستاد.

این گل اگرچه به‌واسطه شکست دو بر یک پورتو در بازی رفت باعث صعود یاران طارمی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نشد، اما آنقدر زیبا و تماشایی بود که بارها طی یک روز گذشته درباره اش بحث و بررسی صورت بگیرد. از پیج لیگ قهرمانان که با جمله معروف «وات اِ گُل» به استقبال آن رفت تا صفحاتی که این گل را بهترین گل این فصل لیگ قهرمانان و حتی گل پوشکاش معرفی کردند و البته گزارشگران فوتبال با زبان‌های مختلف که هر یک روایت خود از این گل را به طرفداران فوتبال عرضه داشتند.

رونالدو در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس دقیقا چنین صحنه‌ای را رقم زده بود و حالا مهدی طارمی در همین مرحله این صحنه گل را برابر چلسی بازسازی کرد تا این دو گل از سوی رسانه‌ها و کاربران مجازی با یکدیگر مقایسه شوند. این گل دیدنی مهدی طارمی علاوه بر گل رونالدو، یادآور گل تماشایی علیرضا جهانبخش در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس هم بود که با ضربه قیچی‌برگردان توانست دروازه چلسی را باز کند و حالا یک ایرانی دیگر برابر آبی‌های لندن به این مهم دست یافت.

البته علی دایی اولین بازیکن ایرانی تاریخ فوتبال بود که در فصل ۲۰۰۰- ۱۹۹۹ موفق شد دروازه چلسی را باز کند و حالا مهدی طارمی پس از ۲۱ فصل برابر این تیم انگلیسی گلزنی کرد. به نظر می‌رسد که بازیکنان ایرانی تخصص خاصی در گلزنی به چلسی دارند و این موضوع دستمایه طنزپردازی کاربران مجازی هم شده است.

طارمی در حالی لیگ قهرمانان اروپا را به پایان رساند که در ۶ حضورش در این رقابت‌ها تنها یک بار برابر یوونتوس در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و در همان مسابقه هم گل زد و در دیگر دیدارها به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت. با این وجود، ملی‌پوش ایرانی پورتو شایستگی‌هایش را در دیدار حساس با چلسی بیشتر از همیشه به نمایش گذاشت و نگاه‌ها را به خود خیره کرد تا شاید با این گل، شانس جایزه پوشکاش(زیباترین گل سال فوتبال جهان) را هم داشته باشد؛ اتفاقی که اگر برای طارمی بیفتد، در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.