کیوسک؛ 14 آوریل

واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز، گاردین

دیوید کامرون و رسوایی‌ای که به بار آورده حاکم بر صفحه نخست گاردین و بیشتر روزنامه‌های انگلیسی است. برای روزنامه‌های آمریکایی هم خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان اهمیت داشته است.

گاردین

روزنامه گاردین با تیتر «فاش شد: نقش کارمند ارشد دولت در رسوایی گرین‌سیل» به جنجال لابی‌گری دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، تمرکز کرده است. [دیوید کامرون متهم است در کسوت مشاور سرمایه‌گذاری گرین‌سیل، برای ترغیب مقام‌هایی در وزارت خزانه‌داری انگلیس برای دسترسی بانک گرین‌سیل به وام مرتبط با کووید-۱۹ تلاش کرده بود. بسیاری از گزارش‌ها، از لابی مستقیم او با وزیر خزانه‌داری حکایت دارد.] منابع دفتر داونینگ استریت و کابینه به گاردین گفته‌‌اند که به‌شدت از این بابت نگرانند.

گاردین در صفحه نخست خود پزشکی انگلیسی را به تصویر کشیده که ارتباط بین واکسن آکسفورد/آسترازنکا و لخته‌های خون نادر را کشف کرد.

تیتری دیگر در صفحه نخست این روزنامه از بررسی اتحادیه اروپا برای یافتن پاسخی درباره مشکل لخته خون نادر پس از تزریق  واکسن «جانسون اند جانسون» می‌گوید و نگرانی از تأخیر در واکسیناسیون.

واشنگتن‌پست

خروج سربازان آمریکایی از افغانستان بر صفحه نخست واشنگتن‌پست حاکم است با تصاویری از مردم افغانستان، سربازان آمریکایی و طالبان و تیترهایی در این‌باره.

«آمریکا قرار است تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج شود»؛ «با عقب‌نشینی از افغانستان، هدف بایدن دوباره چیدن و بازسازی برنامه کار جهانی آمریکاست» و «پس از اعلام عقب‌نشینی، نبرد برای تعیین میراث جنگ افغانستان آغاز می‌شود» تیترهایی است که بر موضوع خروج ایالات متحده از افغانستان متمرکز است.

تیتر «آژانس‌ها در ایالات متحده خواستار توقف تزریق واکسن جانسون اند جانسون هستند» توضیح می‌دهد که FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) و CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) در آمریکا، پس از گزارش‌هایی درباره موارد بسیار نادر لخته‌شدن خون، خواستار وقفه در استفاده از واکسن «جانسون اند جانسون» در آمریکا شده‌اند.

تیتر: «افسری که به داونته رایت شلیک کرد و رئیس‌پلیس بروکلین‌سنتر استعفا کردند» از پیامدهای کشته‌شدن داونته رایت، سیاه‌پوست آمریکایی، با شلیک پلیس در شهر «بروکلین‌سنتر» در ایالت مینه‌سوتا در روز یکشنبه می‌گوید که باعث ناآرامی و درگیری با پلیس شده است.

«دفاع شووین با تمرکز بر استفاده فلوید از مواد مخدر آغاز می‌شود» تیتری است که از برگزاری دادگاه جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، می‌گوید. درک شووین، افسر پلیس آمریکایی، سال گذشته در مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا با گذاشتن زانوی خود بر گردن جورج فلوید باعث مرگ او شد. این روزها دادگاه او در حال برگزاری است.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان متمرکز است با تصویر سربازان آمریکایی و این توضیح: سربازانی که در سال 2010 به سرباز زخمی دیگری کمک می‌کنند. نزدیک به 2 هزار و 400 سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.

تیترهای «بایدن تاریخ پایان طولانی‌ترین جنگ کشور را تعیین می‌کند» و «سربازان تا بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر افغانستان را ترک خواهند کرد» هم از خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان می‌گویند.

تیتری دیگر به مشکلاتی که در پی تزریق واکسن «جانسون اند جانسون» رخ نموده، توجه کرده: «تزریق واکسن جانسون اند جانسون به دنبال ایجاد لخته خون نادر در ایالات متحده متوقف شد».

«تیم دفاع شووین با تمرکز بر اعتیاد فلوید به مواد مخدر کارش را آغاز می‌کند»؛ این تیتر هم از برگزاری دادگاه  درک شووین، افسر پلیس آمریکایی، گزارش می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.